ASUS A8V DELUXE + Athlon 4000+ proc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Luuc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuc

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Hoi...

Ik heb een nw ASUS A8V de luxe met een AMD Athlon 64 4000+ proc. een ATI RADEON 9800PRO 128, maar krijg de boel niet aan de praat.
ALs ik de PC aanzet, dan gaat beeld even op groen (lampje) en toen op geel. Verder geen foutmelding, ook niet van de Vocal POST message.

Kan toch niet wezen dat de MOBO gelijk als stuk is?

need some help plssss....

Ja, kast staat open.. zie alle fan's draaien, (VGA, PROC, en voeding), heb zelf de VGA kaart eruit gehaald, maar nog komt die niet met een foutmelding of zo.. dacht die gaat dan wel piepen... iets in ieder geval. maar nee.. niks :evil:

ook er al uit gehaald.. maar ja staat in het lijstje heb Kingston KVR400X64C3A/512 op 2.6 volt. en Deze staat in de lijst van geheugen wat ondersteunt wordt door deze MoBo.

Heb je de kans om je videokaart ergens anders in te proberen? ben bang dat dat de oorzaak kan zijn!
Als is nieuw laten testen waar je het hebt gekocht!!!

jah heb nog een systeem hier staan, maar hoort een systeem niet te gaan piepen of zo als er geen videokaar meer in zit? enige wat ik gevonden over de VGA kaar is dat het geen 3.3V mag zijn, maar en alleen 1.5 V, heb de geprobeerd op te zoeken, maar kan daar niks over vinden in het handleiding van de VGA kaart.

De atI readon werkt wel in een andere PC (die gaf gelijk melding dat ik de voeding ervan aan moest sluite.. lol) maar goed een andere ProhetII doet het ook niet in de nw PC, Monitor gaat even op groen en dan op geel.. dus ik hoop niet dat het de MoBo is.. :S

Goed via een ander forum erachter gekomen, blijkt een zone geheugen probleem, geheugen in Slot 3 gestopt. en het werkt!!!!...

:p

huh??
betekent dat je die andere sloten niet kunt gebruiken, of dat in elk geval slot 3 gevuld moet zijn?

Ik vind het in elk geval zeer gek en niet kloppen. Mooi dat t werkt (en dat het dus niet aan jou ligt), maar als t moederbord niet goed is, dan kan je t beter laten vervangen.

nou nee.. dit is wat iemand zei in tweakers...:

is weer zone geheugen slot probleem slot 3 dus, stop daar maar eens een dim in, zijn veel topics over.

maar goed.. heb nog steeds wat problemen ermee.. kan de HD niet detecteren.. eerst maar eens een zwaardere voeding ingooien en dan maar verder testen.. dus probleem nog niet opgelost.
Al start die nu wel mooi op, nu de rest nog.... ondermeer een Win Xp 64 bits versie, lol

ik heb ook dit bord en ook vage problemen mee.
zo dra ik een pci kaart er in steek is het zo dood als wat.
zonder pci kaarten draai die.
comp staat nu bij computer shop. :rolleyes:

duh.. krijg er bijna spijt van deze MoBo.. yak
:(

geef niet op ruil je mobo gewoon voor een gigabyte.
dat gaat ik ook zo doen trouwens.
mag ik vragen wat u had betaald voor dat asus bord?
mijne koste 156 euro

ik heb er 130 voor betaald, maar ik kan ze bij de groothandel inkopen... dus dat is niet helemaal eerlijke vergelijking :D

:rolleyes: hmmz
na heel wat geld minder in me zak te heben draai,
mij bord weer.
probleem was de kast maakte sluiting en de power,
knop was kaduk :eek:
ik zou zegen kijk je power knop is na :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan