Draven
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 nov 2001
Na eerder problemen te hebben gehad met de temperatuur (boven 85 graden) kreeg ik dit moederbord na reparatie weer terug.
Nu doet het volgende zich voor.
Mijn mobo is alles behalve stabiel. Als ik in het bios iets verander (tijd / datum / q-fan) dan boot mijn pc niet meer.Dan geeft die Asus post reporter aan:
Failed cpu test.
Het enigste wat dan nog helpt is clear rtc ram in cmos.
Dat betekent dat ik dus alleen de fabrieksinstellingen kan gebruiken. Maar als ik bijv Windows (xp) afsluit dan hangt mijn mobo ook weer bij de volgende boot.
Het volgende heb ik geprobeerd:
Bios flashen (v1006)
Ander geheugen.
Andere videokaart.
Andere harddisks. (ook in raid 0 )
Kale aansluiting.
Mijn specs:
AMD 64 3800
Asus A8V Deluxe V 1.02
2X Maxtor 80 GB
2 X 512 MB DDR 400 Kingston
Sapphire Radeon X800 Pro
Heeft iemand misschien nog een idee wat er mogelijk mee aan de hand is? Anders ga ik dit moederbord omruilen omdat het tot nu toe niks anders dan problemen geeft.

Nu doet het volgende zich voor.
Mijn mobo is alles behalve stabiel. Als ik in het bios iets verander (tijd / datum / q-fan) dan boot mijn pc niet meer.Dan geeft die Asus post reporter aan:
Failed cpu test.
Het enigste wat dan nog helpt is clear rtc ram in cmos.
Dat betekent dat ik dus alleen de fabrieksinstellingen kan gebruiken. Maar als ik bijv Windows (xp) afsluit dan hangt mijn mobo ook weer bij de volgende boot.
Het volgende heb ik geprobeerd:
Bios flashen (v1006)
Ander geheugen.
Andere videokaart.
Andere harddisks. (ook in raid 0 )
Kale aansluiting.
Mijn specs:
AMD 64 3800
Asus A8V Deluxe V 1.02
2X Maxtor 80 GB
2 X 512 MB DDR 400 Kingston
Sapphire Radeon X800 Pro
Heeft iemand misschien nog een idee wat er mogelijk mee aan de hand is? Anders ga ik dit moederbord omruilen omdat het tot nu toe niks anders dan problemen geeft.