Asus Ageia P1 Physx

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxrene

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
455
Wie kan mij wat meer vertellen over deze kaart/processor? Met name ervaringen en of de aankoop wel zo verstandig is.

Bij voorbaat dank,

René
 
is niet zon hele goede kaart is maar 128mb ik zou eerder een 256mb of 512mb kaart pakken 512mb bij hoge resolutie
 
is niet zon hele goede kaart is maar 128mb ik zou eerder een 256mb of 512mb kaart pakken 512mb bij hoge resolutie
Ervaring mee? Het gaat hier om een physx kaart hè.

Overigens is hier een leuke review te lezen.
 
@ Frisian

Ziet er goed uit. De aanschaf is nog wel een hoop geld, maar niet zo duur meer. Ik ben het serieus aan het overwegen zo'n kaart te kopen.:p
 
De physix kaart is niks meer dan een extra rekenprocessor gekoppeld aan je grafische kaart om ervoor te zorgen dat bepaalde effecten op basis van natuurkundige berekeningen gemaakt kunnen worden.

http://nl.youtube.com/watch?v=wVBvWG-0MSI

filmpje geeft een leuke demonstratie van de physix technieken, jammer genoeg heeft het bij games echt een zware gewone processor + grafische kaart nodig om echt goed te presteren, en zal de game het ook moeten ondersteunen.
 
De physix kaart is niks meer dan een extra rekenprocessor gekoppeld aan je grafische kaart om ervoor te zorgen dat bepaalde effecten op basis van natuurkundige berekeningen gemaakt kunnen worden.

Weet ik;)

http://nl.youtube.com/watch?v=wVBvWG-0MSI

filmpje geeft een leuke demonstratie van de physix technieken, jammer genoeg heeft het bij games echt een zware gewone processor + grafische kaart nodig om echt goed te presteren, en zal de game het ook moeten ondersteunen.

Het punt is dat ik toevallig deze spellen het liefst speel:thumb:

Huidige processor = de Q6600 moet toch zwaar genoeg zijn, denk je niet?

Graka = nVidia Geforce 7800 GTX en wordt vervangen, ben nog steeds in afwachting wat nVidia gaat uitbrengen.:rolleyes:
 
De physix kaart is niks meer dan een extra rekenprocessor gekoppeld aan je grafische kaart om ervoor te zorgen dat bepaalde effecten op basis van natuurkundige berekeningen gemaakt kunnen worden.

Bijna, de Ageia kaart word niet gekoppeld aan de videokaart. Hij neemt bepaalde taken over van de videokaart zodat programmeurs physics interactions berekeningen niet te hoeven programmeren. Deze worden overgenomen door de PhysX kaart.
Jammer genoeg heeft het bij games echt een zware gewone processor + grafische kaart nodig om echt goed te presteren, en zal de game het ook moeten ondersteunen.

Eerste gedeelte is dus niet waar. De Ageia kaart heeft wel games nodig die gebruik maken van de PhysX SDK. Verder maakt het niet veel uit welke cpu en videokaart je gebruikt aangezien de Ageia kaart bij elke videokaart dezelfde berekeningen overneemt. Hij ontlast dus de GPU die anders zelf deze berekeningen moet maken. Het zou dus heel goed kunnen zijn dat met een "goedkopere" kaart een grotere prestatiewinst word geboekt.

Nog even een lijstje van spellen die volledig gebruik maken van de PhysX hardware. (valt een beetje tegen)

Auto Assault
Bet On Soldier: Blackout Saigon
Bet On Soldier: Blood Of Sahara
CellFactor: Revolution (free single-level tech demo game)
City Of Villains
Dark Physics (tech demo)
Fallen Earth (due for release 2008)
Infernal
Rail Simulator
Stokes Rider: Alaska Alien
Switchball
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Unreal Tournament 3
Warmonger Operation: Downtown Destruction

P.s. als je toch een andere kaart wilt halen, kijk eens naar de 3870 X2.
 
Laatst bewerkt:
@ D2Freak Ik dacht CoD4 ook:eek: En ik was/ben in de veronderstelling dat het meer om weergave ging dan om snelheid, dat is dus niet zo?
 
@ D2Freak Ik dacht CoD4 ook:eek: En ik was/ben in de veronderstelling dat het meer om weergave ging dan om snelheid, dat is dus niet zo?

Sommige spellen benutten de kaart helemaal (bovengenoemde), andere slechts voor een kleiner deel.
Omdat de PPU de berekeningen overneemt vertaald zich dat in een beter en sneller beeld.

Hier staat t allemaal.

http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan