ASUS battery

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruikersacc

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Hallo,

Mijn probleem is dat mijn batterij van mijn ASUS M6700 niet oplaadt en ik niet weet wat het probleem nou precies is. Op het moment dat de batterij het niet meer deed, had ik de laptop niet heel erg lang, ik denk een jaar.. Ik weet niet of de batterij nou defect is, of dat er iets in de toevoer van stroom niet deugt. Ik heb wat gelezen over het kijken in de BIOS, maar verder weet ik daar niks vanaf...kan iemand mij misschien helpen bij het vinden van het probleem? Als ik weet dat de batterij kapot is, kan ik op zoek naar een andere. Maar voordat het zover is wil ik het wel zeker weten natuurlijk!

Groeten,

E.Dijkstra

Een batterij kan zeker kapot en gebeurt helaas vaak met een laptop. Als je laptop het doet met stroom dan weet je dat dit gedeelte goed gaat.

Stop je de batterij in je laptop dan gaat er meestal een lampje op de laptop branden ten teken dat deze aan het opladen is en gaat uit als hij weer vol is.

Wat gebeurt er als je dit doet ?

Wat gebeurt er als je de laptop start zonder stroom. Gaat hij nog wel even aan of helemaal niet.

He, bedankt voor je snelle reactie. Op netstroom doet het nog gewoon. Wanneer ik de batterij erin heb, de laptop uit en stroom erin, laadt hij niet op. Er is geen tekentje te zien op de plaats waar hij wel hoort te zijn. Ook wanneer ik de laptop probeer op te starten zonder netspanning, dus op de batterij geeft hij totaal geen teken van leven. Echter,
wanneer ik een beetje met de stroomkabel friemel, gaat het lichtje wel branden. Dan is de kabel er niet helemaal in. Maar als ik dit langer volhoud, ik heb het idee dat de batterij wordt opgeladen, is dit niet het geval. Hij doet het dan nog steeds niet.

Nou een beetje moeilijk uitgelegd misschien maar ik hoop dat je het snapt!

Groeten

Is inderdaad een lastig probleem. Omdat je met het stekkertje moet rommelen om iets voor elkaar te krijgen kan het dus ook goed zijn dat de aansluiting niet helemaal goed zit of is.

Het kan dus goed zijn dat dit de problemen veroorzaakt en dat hij daarom niet meer wil opladen. Het kan ook zijn dat de batterij echt overleden is.

Ik ben bang dat je dit niet zonder meer kunt oplossen zonder dit te laten controleren aangezien het zonde is om een nieuwe batterij te kopen als dat niet nodig is en andersom.

Mogelijk dat er in je omgeving een echte elektronicawinkel zit die het voor je zou kunnen meten. Zij kunnen misschien dat batterij doormeten en testen en mogelik ook de laptop.

Dit zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan hem direct weg te brengen. Dan ben je al direct al een hoop geld kwijt alleen voor onderzoekkosten en wie weet hoe lang je hem dan kwijt bent.

Ja, dat is inderdaad lastig. Het is ook raar dat, wanneer het stekkertje goed zit, en het lijkt alsof de batterij aan het opladen is, dat dus niet gebeurd...:confused: Dus ik ben ook bang dat er meer mis is dan alleen de aansluiting. Ik heb nog wel een paar handige kennissen, misschien kunnen die er iets mee... In ieder geval bedankt voor de hulp!

Groeten

Je zei dat je een Asus had? Asus geeft wereldwijd 24 maanden garantie... En aangezien het pas binnen het jaar gebeurd is kan je je normaal op je garantie beroepen...

Alleen als het om de batterij gaat dan is de garantie vaak maar 6 tot 12 maanden.

Naja, ik zal het eens uitzoeken...maar daarvoor is het al veel te lang geleden. Ik gebruik mijn laptop eigenlijk alleen voor thuisgebruik, en het probleem is al lang geleden gekomen...waarschijnlijk toen ik hem een keer heb laten vallen. Het is nu pas dat ik het weer in orde wil hebben. Ik heb nu een nieuwe batterij besteld via marktplaats. Even afwachten of die het nog wel doet maar ik heb wel vertrouwen. Misschien dat het probleem dan opgelost is!

Groeten, Eelke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan