Asus bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1001

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Berichten
235
Hallo... Ik wil graag mijn bios updaten, maar ik weet niet hoe dit werkt. Ik heb net van asus.com een één of ander .rom bestandje gedownload, maar ik weet niet wat ik hier mee moet doen. Kan iemand me helpen?? :confused:
 
Waar om een Bios Update??
heb je een probleem?
Als alles goed werkt AFBLIJVEN!!!
 
Geplaatst door BANDIT123
Waar om een Bios Update??
heb je een probleem?
Als alles goed werkt AFBLIJVEN!!!


En alleen doen als je precies weet wat je doet en die indruk heb ik niet.
 
Omdat ik een nieuwe hdd heb gekocht, en er staat 233 GB in plaats van 250GB in deze computer. En iemand zei dat dat daarmee verholpen kon worden.

En er staat dat er een bug is gefixt dat de ledjes aan gaan als er stroom op hebt gezet. Dat wil ik ook wel graag weg hebben..
 
Laatst bewerkt:
250 Gb "bruto" is ongeveer 233 Gb "netto" [als die NTFS geformatteerd is]... daar helpt geen bios update aan...
 
Dat is normaal al weet ik niet meer precies waar hem dat nou in zat.
Bij mij pa staat ook 114 ipv 120GB......
Bij mij ook zoiets.


Edit, bedankt Erpcity...zo was het dus!
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ik wel even uitleggen...

Die harddiskboeren "sjoemelen" een beetje met de capaciteit... die stellen dat 1000 bytes= 1 kilobyte en 1000 kilobytes is 1 Megabyte.....

Maar... 1 kilobyte is eigenlijk 1024 bytes, één megabyte is eigenlijk 1024 kbytes

En zo is dus bijvoorbeeld een 80 Gbyte [door de fabrikant opgegeven] in werkelijkheid maar 74,5

Bovendien verlies je, na formatteren nog wat ruimte aan de File Allocation Table [bij NTFS minder dan bij FAT32, maar toch].....
 
Laatst bewerkt:
Is niet moeilijk

1024 x 1024 X 1024 is een gig in computerland.

Alleen de commissie voor internationale eenheden is het daar niet mee eens en zegt.

1000 x 1000 x 1000 is een gig en daarmee uit.

De schijf fabrikanten zijn gehouden de eenheden op te geven in deze norm, dus helaas 250 gig is dus minder dan de computer op geeft, want die rekent met een factor 1024

Heeft dus geen bal met format te maken.

Eric.

P.S. ze sjoemelen niet, ze worden gedwongen.
 
Dank je Eric, voor de correctie

O.K. mijn oprechte verontschuldigingen voor mijn uitspraak jegens de hdd fabrikanten. Ze sjoemelen niet, ze moeten dus gewoon!

Misschien zou een "bruto/netto" sticker aardig zijn, om te voorkomen dat nodeloos biossen geupdate worden, met alle risico's van dien
 
Die vogels

Die dwaze commissie heeft zelfs een nieuwe naam hiervoor bedacht gibibyte, maar geen mens die dat gebruikt.

1,073,741,824 bytes, equal to 10243, or 230 bytes. This is the definition used for computer memory sizes, and most often used in computer engineering, computer science, and most aspects of computer operating systems. The IEC recommends that this unit should instead be called a gibibyte (abbreviated GiB), as it conflicts with SI units used for bus speeds and the like.

Bron Wikipedia.org

In het Nederlands hier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan