asus brander niet harder dan 24x

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowlife

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
Ik heb een probleem met mijn ASUS 5224A 52x24x52 brander. Sinds kort heb ik het probleem dat hij maar maximaal 24x speed brand. Terwijl hij daarvoor makkelijk de 50 haalde. Ik onlangs wel wat brandprogramma's geinstalleerd(die er al weer af zijn) zoals alcohol 120%, Blindwrite, Insektors en Clonecd. Ik dacht dat het aan deze lag maar als ik deze programma's er allemaal afgooi doet hij het nog steeds niet goed. Ik heb nu alleen nero en clonecd en allebei doen ze maar 24x. Plz help me. Ligt het misshicen aan mijn aspi layers(ooit iets over gehoord ) kan je deze opnieuw installeren van windows ofzo? want die programma's gooien er ook allemaal aspi's op volgens mij.

Ik heb ook al een firmware update gedaan en DMA staat aan.
Ik heb winxp sp1

Misschien dat je CD-Recordables gebruikt die maar op 24x kunnen?

Nee, dat weet ik zeker want het staat op de cd en ik heb ze al vaker gebruikt en toen kon ie nog wel 52x. Helpt het om een nieuwe aspi erop te zetten?

Geplaatst door lowlife
Nee, dat weet ik zeker want het staat op de cd en ik heb ze al vaker gebruikt en toen kon ie nog wel 52x. Helpt het om een nieuwe aspi erop te zetten?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Voorheen deed hij het altijd zei je? Ben je niet tussentijds van WIndows-versie veranderd ofzo?

Weet je zeker dat je een CDR gebruikt ipv CDRW

ik weet zeker dat ik een cdr gebruik en ik ben niet gewisseld van OS. Ik heb alleen wat proggie's geinstalleerd zoals blindwrite en alcohol 120% en nero. Toen ik met Nero multiple burning wou doen toen zette hij de ASUS opeens op 24x, vet vaag. Maar na herstart was het weg, althans dat gaf ie aan. Maar al die proggie's zijn er nu af en hij doet het nog steeds niet goed.

Ik heb precies hetzelfde probleem en zelfde brander:
nashua kunnen 48, maar brand ze maximaal op 16
en tdk kunnen ook 48 maar brand ze maximaal maar op 24. Heb alles al gebprobeert Dma ingeschakelt-> ja
Volgens mij heeft het te maken met die flextradpeed van Asus
Specs
Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan