Asus DS3D GX 2.0 of Creative EAX

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDarkKnight

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Berichten
25
Hallo

Ik wil een geluidskaart kopen maar ik weet niet welke. Ik had 2 op het oog: de Asus Xonar DX en de Creative X-fi Titanium
Ze zijn allebei rond de 70-80 euro dat is eigenlijk ook mijn budget evnetueel nog rond de 90 euro

Ik speel vaak schietspellen en kijk vaak Blu-Ray en Dvd op mijn pc en luister veel muziek (House dus de bass speelt een grote rol)

Ik heb ergens gelezen dat Asus EAX t/m 5 kan ondersteunen in software ipv. hardware doormiddel van hun DS3D GX 2.0 dus eigenlijk het spel te foppen nou ik heb ergens gelezen dat dat niet meer kan bij spellen nieuwer dan 2009 heeft iemand er ervaring mee?

En natuurlijk de driver support is ook een twijfelgeval bij Creative of zijn de drivers voor Vista Ultimate 64-bit veranderd in de loop der jaren weet iemand dat?

Dit zijn eigenlijk de twijfelgevallen bij beide kaarten

Dus misschien kunnen jullie me helpen een beslissing te maken door jullie ervaring met beide kaarten hier te plaatsten

Alvast Bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf al tijden een X-Fi Xtreme music. Drivers zijn onder Windows 7 x64 in ieder geval prima.
De Asus kaarten zijn ook prima wat ik gelezen heb. Bij Hardware.info staat onder de specs een vinkje bij EAX5, dus ik neem aan dat dat gewoon ondersteund wordt.
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGVkZZiTmJLKacg/viewproductspecs/ASUS_Xonar_DXXD/

Ja dat begrijp ik wel
maar ik heb een review gelezen waar staat dat de technologie die de EAx 5 mogelijk maakt niet meer te gebruiken is met de nieuwere spellen. Want misschien weet je dat Creative de EAX vanaf 3 t/m 5 voor zich zelf wilt houden ander moet je er voor betalen
Hier is de review:
http://tweakers.net/productreview/16485/asus-xonar-dx.html
 
Hmm, in dat geval zou ik voor de Creative gaan. Al kunnen drivers wellicht weer compatibiliteit hebben gebracht in de loop van de tijd.
Creative was inderdaad traag met de drivers, maar inmiddels zijn er zover ik weet geen grote problemen meer.
Enige nadeel van mijn Creative kaart vind ik het ontbreken van een front-bay, simpele alternatieven zijn er ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan