Asus dvd brander na 3 maanden kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Afgelopen week begaf mijn brander het dus. Ik terug naar de winkel en kreeg een andere mee. Een LG; volgens de verkoper kwalitatief hetzelfde. Hij had niet eerder meegemaakt dat een ASUS teruggebracht werd.

Mijn vraag: Ik had de Brander onder de DVDspeler geplaatst in de PC, daaronder zat meteen de onderkant van de 5.25 behuizing. Zou het kunnen dat de brander oververhit is geraakt omdat hij door die plaatsing niet voldoende gekoeld werd? Ik heb de PC vaak continue aan staan i.v.m. downloaden.

En als ik de Brander uit zou schakelen in een hardwareprofiel, staat hij dan daadwerkelijk uit:dus geen stroom, of is hij dan alleen maar "softwarematig" uitgeschakeld?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Laatst bewerkt:
Als je de brander in apparaatbeheer uitschakelt is de brander softwarematig uit.
De temperatuur begint alleen op te lopen wanneer je de brander gebruikt en als de deze ook nog tegelijk gebruikt wordt met de dvd-speler zal te temperatuur extra oplopen.
Het is in principe verstandiger de brander niet stijf tegen de dvd-speler aan te plaatsten maar of de temperatuur dusdanig op kan kan lopen dat de brander of speler er stuk door kan gaan weet ik niet.

Als je beide speler en brander regelmatig en tegelijk gebruikt zou ik toch ruimte tussen de beide stations adviseren.
Dan ben je in ieder geval zeker van je zaak.

Admin_Frisian zei:
Als je de brander in apparaatbeheer uitschakelt is de brander softwarematig uit.
De temperatuur begint alleen op te lopen wanneer je de brander gebruikt en als de deze ook nog tegelijk gebruikt wordt met de dvd-speler zal te temperatuur extra oplopen.
Het is in principe verstandiger de brander niet stijf tegen de dvd-speler aan te plaatsten maar of de temperatuur dusdanig op kan kan lopen dat de brander of speler er stuk door kan gaan weet ik niet.
Als je beide speler en brander regelmatig en tegelijk gebruikt zou ik toch ruimte tussen de beide stations adviseren.
Dan ben je in ieder geval zeker van je zaak.

OK bedankt voor je antwoord.;)
Ik heb momenteel de DVD speler eruit gehaald zodat de brander wat meer ruimte heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan