Asus Eee pc 1000H geheugen bijplaatsen kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb een Asus Eee PC 1000H met standaard 1 GB geheugen. Dat wil ik uitbreiden naar 2 GB. Nu heb ik mij al een ongeluk gezocht op diverse sites, maar nergens staat (of ik kan het niet vinden) dat het geheugen uit te breiden is. Ik zou dit toch wel graag zeker weten voor ik wat koop. Weet iemand of dit kan?
mvrgr. Kanyarat.
 
toevallig net vandaag mijn 701 512 MB module vervangen door 2GB
gaat prima, bij de 1000H ook.
Alleen herkent de standaard xandros kernel het niet, maar gelukkig zijn er alternatieven.
voorzover ik weet is het bij windows geen probleem
 
Ik snap er niks van:eek: Op de link die mrmusic geeft staat werkelijk 1GB max. Hier http://www.kieskeurig.nl/laptop/asus/eee_pc_1000h_1024mb80gbxp_home/228118/ vond ik er nog een die zegt ook 2Gb max. en bluebart zegt ook 2Gb max. Wat zou het nu werkelijk zijn? Een 2Gb geheugenbankje kost toch 48 Euro en het zou zonde zijn als het dan niet werkt.

wat betekend dit bluebart: Alleen herkent de standaard xandros kernel het niet, maar gelukkig zijn er alternatieven.
voorzover ik weet is het bij windows geen probleem?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat het hardware technisch geen enkel probleem is, maar dat het kan alleen van het besturingssysteem afhangt.
Heeft jouw EEE linux of windows xp?
Xandros is de meegeleverde linux distributie, daar heb je een andere versie van nodig om de volledige 2 GB te kunnen benutten. Windows kan voor zover ik weet het meteen al herkennen. Zie ook bijvoorbeeld hier: http://asuseeehacks.blogspot.com/2007/11/asus-eee-pc-supports-2gb-ram-but.html

Overigens denk ik dat je met even zoeken ook voordeliger ram kan vinden, ik kocht gisteren de mijne voor 30 euro (2GB 667 MHz DDR2). Weliswaar een eenmalige aanbieding in lokale winkel, maar via webwinkel toch vast wel te vinden onder de 40 euro inclusief verzendkosten.
 
Heren mijn dank is groot:thumb: 2Gb besteld. Ik heb nog een vraag over die 1000H. Ik heb een programma genaamd Thaitrainer. Dat heb ik nu ook op die 1000H geinstalleerd, maar het onderste deel van het scherm krijg ik in dat programma niet te zien. Normaal heb je dan een balk aan de rechterkant waarmee je omlaag kan scrollen, maar dat ontbreekt hier. Weten jullie daar ook nog raad op?
met dank en vrgr. Kanyarat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan