asus eee PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hallo,
Mijn dochter kocht een asus eee pc (1101HA-BLK010M). Mooi apparaat. 2 Gb intern, Intel Atom Z520, windows 7 HP. Ze dacht daarmee een redelijk apparaat gekocht te hebben. Maar nu staat ie vrijwel continu op 70, 90% van z'n CPU-vermogen te draaien terwijl er geen "gebruikerssoftware" draait, wel een virusscanner (Trendmicro) en 50 processen waarvan een flink aantal zware met de kreet svchost en dwm,exe ook behoorlijk zwaar. Dubbelklik op deze computer en je kunt wachten. Dit is echt absurd. Kan iemand hier z'n licht over laten schijnen. Ik zet dit nu in de rubriek windows 7 maar ik heb geen idee of 't hier hoort, want mss heeft 't met windows 7 niets te maken.
Alvast bedankt. Nora

Om te beginnen:

Een atom is alles behalve een krachtpatser, het is op het moment een van de zwakste processors die je voor een pc kan krijgen, het is echter ook de enige die in zo'n kleine laptop past helaas...

Maar dat verklaart natuurlijk niet dat hij zó langzaam is. Daarom als eerst de vraag: heb je zelf windows 7 geinstalleerd, of stond dat al voorgeinstalleerd? En welke versie is het (Home premium, ultimate, starter enz)? En was de pc altijd al zo langzaam, of pas sinds kort?

Dan kunt je bij start "msconfig" (zonder ") intoetsten. Ga de tabbladen langs tot je een lijst met opstartprogramma's vindt. Alles wat niet per se nodig is kan uitgeschakeld worden.

Als je niet zeker weet wat wel en niet uitgevinkt kan worden kun je altijd even googlen, of het hier posten. Ik (en anderen) kunnen altijd even kijken ;)
Door deze dingen uit te vinken zullen ze niet meer uit zichzelf opstarten zodra de pc aangaat. Dit is namelijk een van de grootste oorzaken van een langzame pc.

Het is net als Orian zegt,volgens de specs is op dit model de 7 premium versie geïnstalleerd.
Nu iets anders,wat is de prestatie-index van de pc?
Rechtsklik op "deze computer" eigenschappen en kijk wat de prestatie-index is of laat 'm opnieuw indexeren,wijst zich vanzelf.
Succes.

Ik heb een aantal services uitgezet en dat scheelde gelijk al. Nog meer snelheidwinst is er als de laptop aan de stroom hangt. Docjter is tevreden, dus ik ook.

Het is net als Orian zegt,volgens de specs is op dit model de 7 premium versie geïnstalleerd.
Nu iets anders,wat is de prestatie-index van de pc?
Rechtsklik op "deze computer" eigenschappen en kijk wat de prestatie-index is of laat 'm opnieuw indexeren,wijst zich vanzelf.
Succes.

Ik heb sinds gisteren een ASUS 1201. De specs zijn hetzelfde, alleen mijn asus is 1 inch groter. Netbook heeft een leuk design, maar is behoorlijk traag! Het openen van Internet Explorer duurt heel lang, en hapert af en toe. Firefox is wel een stuk sneller.

Aero thema heb ik uitgeschakeld, en gebuik Windows 7 basis thema. Hierdoor werkt het wel iets sneller, maar het hapert nog steeds. Met Windows-Klassiek als thema werkt alles wel snel!

Ik vind dit behoorlijk vervelend, want de netbook is net nieuw. Zou het beter zijn dat ik deze teruggeef en toch voor Windows XP ga? Daarvoor is zelfs een 1GB geheugen voor school en internet gebruik genoeg.

Een prestatie-index heb ik uitgevoerd. Zie link: http://img42.imageshack.us/i/scorejq.jpg/

Met als een 1,9 als minimale resultaat :eek:

Helupp:D

Naar mijn mening zijn deze netbooks(met deze processor) alleen geschikt voor Xp Home/Pro wil je nog een beetje snelheid hebben.Daar werden ze in eerste instantie ook mee geleverd en dat was goed zo.Maar de laatste tijd is het blijkbaar trend om er ook andere besturingssystemen op te zetten met als gevolg een véél trager systeem omdat de processor in deze de zwakste schakel is. Je ziet al genoeg aan de prestatie-index van 1.9 v.d. processor.Wil je Vista/7 normaal draaien moet je zeker 3.5 of hoger hebben. Starten in Win XP gemiddeld 25 processen/services mee op,in Win Vista/7 zijn dat er al vlug 50 à 60 wat al een verdubbeling is.Ga je daar 'n "zware" virusscanner bij installeren en nog wat zware applicaties draaien dan loopt de zaak al vlug vast.Kortom,wil je alleen wat internetten en chatten en toch 'n beetje snelheid dan zou ik er een nemen met Xp Home/Professional.
Succes!

Laatst bewerkt:
Naar mijn mening zijn deze netbooks(met deze processor) alleen geschikt voor Xp Home/Pro wil je nog een beetje snelheid hebben.Daar werden ze in eerste instantie ook mee geleverd en dat was goed zo.Maar de laatste tijd is het blijkbaar trend om er ook andere besturingssystemen op te zetten met als gevolg een véél trager systeem omdat de processor in deze de zwakste schakel is. Je ziet al genoeg aan de prestatie-index van 1.9 v.d. processor.Wil je Vista/7 normaal draaien moet je zeker 3.5 of hoger hebben. Starten in Win XP gemiddeld 25 processen/services mee op,in Win Vista/7 zijn dat er al vlug 50 à 60 wat al een verdubbeling is.Ga je daar 'n "zware" virusscanner bij installeren en nog wat zware applicaties draaien dan loopt de zaak al vlug vast.Kortom,wil je alleen wat internetten en chatten en toch 'n beetje snelheid dan zou ik er een nemen met Xp Home/Professional.
Succes!

Ik had al in mijn gedachten dat netbooks op dit moment alleen geschikt zou zijn voor xp home/pro. Toch nam ik aan dat het met een 2gb geheugen wel zou werken, maar met een slechte resultaat.
De Aero thema is gewijzigd in Windows 7 classics. Onnodige opstartprogramma's zijn uitgeschakeld & onnodige software is verwijderd. Resultaat: Een stuk sneller en fijn om ermee te werken!:thumb:

Als het later allemaal toch minder wordt, dan ga ik weer voor de oude Windows XP Pro. :cool:
Bedankt! :)

Welke services

Hallo,

Ik heb sinds deze week ook deze Asus. Kan iemand mij aangeven welke services uitgezet zijn zodat de performance redelijk wordt.

alvast bedankt.

Groet,
René

Hallo,

Ik heb sinds deze week ook deze Asus. Kan iemand mij aangeven welke services uitgezet zijn zodat de performance redelijk wordt.

alvast bedankt.

Groet,
René

Verander eerst je thema in Windows 7 basic. Hiermee kom je al heel ver!
Verwijder alle onnodige programma's, picasa skype etc (tenzij je ze gebruikt). En ik had bij services alleen skype uitgeschakeld, maar heb die verwijderd. Verder heb ik niet aan services of opstartprogramma's gezeten.

Succes ermee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan