Asus EEE tablet installeren zonder DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roughneck

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Ik heb een Asus EEE laptopje, die moet vers geïnstalleerd worden, een legale XP is bijgevoegd, maar er is geen xterne dvd-speler in tha house.
Kan ik bijvoorbeeld de XP-CD naar een xterne harde schijf "dumpen" en proberen daarvan te booten, of is dat ijdele hoop?

Die optie zou moeten werken. F12 gebruiken om de externe DVD-speler te selecteren bij opstarten (als ik me niet vergis is dat de juiste optie).
Gebruik van een externe CD-/DVD-speler is zeker een betere optie dan te proberen om XP via memory-stick te installeren op de EEE laptop. Dat kan ook, maar is een grote ellende.

Tijs.

Die F12 werkt wel, asus vraagt om te booten druk ESC maar als ik dat doe, gaat ie vervolgens gewoon de Windows van de ASUS opstarten. Het opstarten van de externe Harde schijf gaat dus niet. Nu ik dit schrijf, bedenk ik, de externe drive zal wel bootable gemaakt moeten worden, maar hoe doe ik dat zonder al de data erop te destroyen?

Ik had het over een externe (USB-) CD/DVD speler, niet over een externe harde schijf... Ik geef toe dat ik (blijkbaar) je vraag verkeerd gelezen had daaromtrent.

Wat je kunt doen is (vanuit de Windows op de harde schijf) de XP installatie-software kopiëren naar de harde schijf, en dan WINNT32.EXE in de i386 map starten vanuit de Windows die nu blijkbaar op de harde schijf staat.

Installeer dan XP over de huidige Windows versie heen, dus geef verwijder geen partities en installeer op C:\Windows, waarna de vraag komt of je Windows wilt overschrijven, wat je moet bevestigen.

Overigens vraag ik me natuurlijk af waarom je XP wilt gaan installeren terwijl er al windows op de harde schijf staat. Installeren vanaf memory-stick kan ik niemand aanraden.

Tijs.

okee, dit schijnt te werken: ik vond op zolder nog een oude interne DVD-speler, die heb ik gekoppeld aan de IDE van een externe harddiskbehuizing. Deze via usb aan de ASUS eee gebonden, en voila, ik kan booten van de XP-installatie-schijf. Dus dat is voor elkaar. Nou las ik ergens dat een normale XP installatie te groot is voor zo'n mini laptopje, dus ik heb een speciale EEE versie van het net geplukt. Nog even branden naar een cdtje, en ik kan mijn herinstallatie gaan uitvoeren.

Ik laat nog wel even weten of het gelukt is. Bedankt allen voor het meedenken.

De speciale EEE-XP image gebrand naar cd maar wil niet booten.....:confused:

Verder zoeken dus.

Je kunt nog steeds de inhoud van die CD kopieren naar de harde schijf en de setup van daaruit draaien (zie mijn vorige posting).

Tijs.

Tis jammer maar het gaat niet lukken op dit Netbookje. Er zit een flashdrive in van 4 gig, 3 gig word opgesoupeerd door een “gestripte” XP, en met de Windows updates die nodig zijn voor een normale en veilige werking, zit die ruimte helemaal vol.

Nee, dit exemplaar is niet geschikt voor XP, is origineel ook geleverd, las ik, met Linux OS.
Ik ga ermee stoppen. Bedankt voor de reacties. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan