Asus EN8800GT of Sapphire ATI HD3870

Status
Niet open voor verdere reacties.

squixs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
hallo allemaal,

ik heb een vraag over wat ik beter kan doen i.c.m. of andere ideeën?

-ASUS Maximus Formula SE
-intel core 2 duo e6750
-2gb 800 mhz

wat voor videokaart zal ik erbij nemen ik wil er niet meer dan 200 euro voor uitgeven.
Asus EN8800GT/G/HTDP/512M of Sapphire ATI HD3870

ik zat zelf te denken aan een 500 watt voeding is dit genoeg? ik hoor het graag.

Groeten,

SquiXS

Hoi,,
Als ik ze vergelijk komt de 3870 iets beter uit de bus dus zou ik deze nemen
en 500 watt is genoeg volgens mij voor deze configuratie ,maar als je toch nog een voeding moet kopen zou ik wat zwaarder nemen met oog op de toekomst.

Modag

Nvidia gaat niet eens lukken op dat bord!!!
alleen ATI , het is namelijk een CrossFire bord : \
Graphics Technology

ATI CrossFire™ Technology
ATI´s CrossFire boosts image quality along with rendering speed, eliminating the need to scale down screen resolutions to get the high image quality you want. CrossFire ignites with the higher antialiasing, anisotropic filtering, shading, and texture settings you desire. Adjust your display configurations, experiment with your advanced 3D settings, and check the effect with a real-time 3D-rendered preview within ATI´s Catalyst™ Control Center to rule your CrossFire system

Bron:http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=572&l4=0&model=1889&modelmenu=1

ik zou zelf voor dit bord gaan : http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/68099/nforce-780i-sli-775-a1-version-.html

Laatst bewerkt:
dat moederbord van blueray is ook wel nice, maar waar zit het verschil eigenlijk in dan en waarom niet de maximus formula leek mij ook wel een goed moederbord? ik zie ook enit echt een site waar ik hem kan kopen in nl?
ff iets heel anders weten jullie hier iets op?: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=349263 alvast bedankt

Laatst bewerkt:
De chipset verschilt Nvidia i.p.v. Intel. Zelf zou ik eerder voor de X38 of 48 gaan dan voor de nvidia chipset. Maar dat moet je zelf bepalen door het lezen van reviews, veel verschil zit er niet tussen.

Je andere vraag had ik al gezien, maar zou ik zo ook niet weten. Misschien kapot geheugen ?
Mijn nieuwe notebook had ook een kapot reepje, kon Windows ook niet goed krijgen. Al heb ik het wel voor elkaar gekregen Windows te installeren.

Wat is je budget voor het nieuwe systeem?

En waarom ga je niet voor de E8200/E8400?

Een vergelijking kun je o.a. vinden op:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=1060&model2=1057&chart=275
(de 8800GT in het overzicht is wel overklokt!)

De 8800GT is over het algemeen iets sneller, maar is ook wat duurder. In de praktijk ontloopt het elkaar niet heel veel. Een 500 Watt A-merk voeding zou moeten lukken, maar misschien is een iets zwaardere geen overbodige luxe. Zeker als je later nog eens wilt upgraden.

Pff, een 350 Watt a-merk is meer dan voldoende. En dan hou je nog ruimte over.

Dus jij wilt je voeding elke keer als je gamed tot het uiterste duwen, dan gaat ie zeker lang mee.

Dus jij wilt je voeding elke keer als je gamed tot het uiterste duwen, dan gaat ie zeker lang mee.

1. Dat maakt geen **** uit, als een voeding genoeg kan leveren, gaat hij niet eerder kapot ofzo...

2. Het hele zooitje bij elkaar vraagt misschien net aan 300 Watt, dat ligt eraan wat er nog meer in zit. Veel meer kan het niet zijn.

Dus dan is een 350 Watt a-merk voeding, welke genoeg ampere kan leveren op de 12v-lijnen, méér dan voldoende. Dan kun je er zelfs nog makkelijk 3 harde schijven bijhangen ofzo...
Aantal Watt is niet zo belangrijk, zolang het amperage maar voldoende is.

Heb zelf een Zalman 360 Watt met een C2D E6600 op 3,0, 2 harde schijven, een 8800 GT en nog wat los grut erbij, en dat kan perfect.

Al die mensen die je de laatste tijd hoort over 500+ Watt voedingen, allemaal nergens voor nodig, tenzij je zwaar met SLI bezig bent enzo.

Guru3D
Our test system contains a Core 2 Duo X6800 Extreme Processor, the nForce 680i mainboard, a passive water-cooling solution on the CPU, DVD-rom and WD Raptor drive.

We had a total system wattage peak at roughly 276 Watts with the Passive 8800 GT card installed

A single GeForce 8800 GT requires you to have a 450 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total) at least 26 Amps available on the 12 volts rails.

Dus jou set-up kan, maar veel speelruimte is er niet.

Squixs een 500 Watt voeding is dus ruim voldoende zoals je kunt lezen.

Guru3D

Dus jou set-up kan, maar veel speelruimte is er niet.

Squixs een 500 Watt voeding is dus ruim voldoende zoals je kunt lezen.

Er is meer dan genoeg speelruimte, er staat 276 Watt in jouw bericht. Die 450 Watt slaat nergens op, omdat videokaartfabrikanten ook niet gek zijn. Die zeggen alleen maar dat je 450 Watt nodig hebt omdat er heel veel mensen rondlopen met een baggervoeding, zoals een Sweex of Q-Tec, welke alleen het piekvermogen opgeven. Bovendien zijn die hartstikke instabiel en hebben ze bij een lager vermogen grote kans dat ze geen genoeg ampére kunnen leveren.

Die Zalman van mij levert 36 ampère op de 12v-lijnen, en dat is dus méér dan voldoende. Bovendien heb ik veel liever een 360 Watt a-merk dan een 600 Watt Q-Tec of wat voor baggermerk dan ook, om de genoemde reden dus.

Dat ben ik met je eens merken als Q-tec, Sweex, Trust etc. moet je niet hebben.

ok dan denk ik dat ik voor een 350 watt ga. Wat vinden jullie van het moederbord dat kost op internet rond de 180 euro hebben jullie nog andere ideeën voor ongeveer hetzelfde geld?

ok dan denk ik dat ik voor een 350 watt ga. Wat vinden jullie van het moederbord dat kost op internet rond de 180 euro hebben jullie nog andere ideeën voor ongeveer hetzelfde geld?

Niet doen joh, veel te veel geld!

Haal bijvoorbeeld gewoon een Gigabyte GA-P35-DS3R of een Asus P5K. Scheelt je 100 euro en die borden doen prima hun werk. Maximus Formula is eigenlijk alleen voor de die hard die zwaar gaan overklokken enzo. Feit is dat je daarvoor veel te veel betaalt naar verhouding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan