Asus ENGTX460 crasht constant bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Mijn Asus ENGTX460 crasht constant bij het opstarten van Windows.
Voordat de PC crasht slaat de PC eerst vast en begint het beeldscherm aan en uit te gaan.

De kaart is ook maar 1 dag oud!
Wat kan dit zijn???

Ik gebruik:

Windows 7 Ultimate 64bit
Intel core 2 duo E8200
IPBL-LB moederbord
5GB RAM

Laatst bewerkt:
Welke voeding gebruik je met deze samenstelling?

Hmmm, niet echt een hele denderende voeding, hoewel dat wel genoeg moet zijn voor deze pc. Heb je toevallig een andere voeding liggen of kan je er eentje lenen om te testen of het aan de voeding ligt?

Hmmm, niet echt een hele denderende voeding, hoewel dat wel genoeg moet zijn voor deze pc. Heb je toevallig een andere voeding liggen of kan je er eentje lenen om te testen of het aan de voeding ligt?

Ik heb alleen een 300W voeding liggen, maar die waarschijnlijk te licht, en daar kan ik mijn videokaart niet op aansluiten.

Inmiddels heb ik heel veel dingen uitgeprobeerd zoals:

-Windows 7 32bit geïnstalleerd
-werkgeheugen getest (windows test)
-Verschillende drivers uitgeprobeerd

Ook wordt het inmiddels erger, voordat ik het bureaublad nog geen eens te zien krijg crasht hij al (ook krijg ik het BSOD (code 116) te zien met nvlddmkm.sys error)
Wat is er mee aan de hand???? ik heb de kaart 2e hands gekocht en de verkoper zei dat hij het uitstekend doen.

Heeft er iemand nog opties???

De foutmelding die je krijgt heeft als te maken met de drivers van de videokaart. Wat heb je allemaal geprobeerd wat drivers betreft? Welke videokaart had je ervoor?

Heb je alle oude drivers eens goed verwijdert met driver sweeper?

De foutmelding die je krijgt heeft als te maken met de drivers van de videokaart. Wat heb je allemaal geprobeerd wat drivers betreft? Welke videokaart had je ervoor?

Heb je alle oude drivers eens goed verwijdert met driver sweeper?

Ja ik had de drivers goed verwijderd (ik gebruikte zelfs "Driver Display uninstaller"

Hiervoor heb ik mijn Asus GeForce 210 (ook nog een XFX AMD HD4890) erin gehad deze werkte uitstekend, maar ben voor het gamen toch overgestapt.

Ik had op het internet gezocht naar andere met het zelfde probleem, ik de drivers geïnstalleerd die bij hun het probleem hebben opgelost (maar weinig succes)

Type van de HP of Compaq?

Al gekeken of er een bios update is?

Maak het wel vaker mee dat een nieuwere videokaart niet wordt geaccepteerd door een wat ouder moederbord, soms zijn er bios updates voor maar vrees hier dat die er niet is.

Type van de HP of Compaq?

Al gekeken of er een bios update is?

Maak het wel vaker mee dat een nieuwere videokaart niet wordt geaccepteerd door een wat ouder moederbord, soms zijn er bios updates voor maar vrees hier dat die er niet is.

Ja de bios is al geupdate (ver. 5.43) deze update (release 2010-08-06)

Misschien een gekke vraag maar, als de kaart defect is, is hij dan te repareren? zo, ja is het het waard om het doen??

Eigenlijk is zoiets niet te repareren. Maar is de kaart ook echt defect? Heb je wel eens Furmark gedraaid om dit te testen?

Heb je je oude videokaart anders nog? Als je daar geen problemen mee hebt, dan moet het inherent liggen aan de GTX460.

Heb je je oude videokaart anders nog? Als je daar geen problemen mee hebt, dan moet het inherent liggen aan de GTX460.

Ik heb alleen mijn Geforce 210 nog liggen die andere (HD4980) heb verkocht... waar ik nu spijt van heb gekregen..
Maar is er een optie om met furmark de 460 te testen zonder dat me PC crasht?? (in veilige modus ofzo)

Zit er trouwens ook een verschil tussen Windows Vista en Windows 7 (qua grafische besturing)

Laatst bewerkt:
Kan je wel opstarten in de veilige modus dan? Zo ja, dan kan je furmark zeker vanuit daar draaien.

Kan je wel opstarten in de veilige modus dan? Zo ja, dan kan je furmark zeker vanuit daar draaien.

Hallo K1pje, na nog even op het internet zitten zoeken heb ik de videokaart eindelijk aan de praat gekregen, ik heb de videokaart in de oven gedaan en op 200 graden (10 min.).
De videokaart bleek dus echter aan het overlijden maar heb hem weten te redden :thumb: Hij loopt nu op de nieuwste drivers en deed het uitstekend in de furmark test (deze heb ik wel snel afgebroken)

Ok, maar dit bakken in de oven is maar een tijdelijke fix. Over een paar maanden heb je waarschijnlijk weer dezelfde problemen ;)

Ok, maar dit bakken in de oven is maar een tijdelijke fix. Over een paar maanden heb je waarschijnlijk weer dezelfde problemen ;)

In ieder geval weet ik wat het probleem was.
En als hij weer kapot gaat, koop ik wel een nieuwe :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan