Asus Geforce 8800GTS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo Iedereen,

Laatst heb ik een nieuwe pc gekocht met de volgende specs:
320 GB + 80 GB HD
8800GTS 320 MB
X2 5000+ AMD (2x 2.6GHZ)
Asus M2N32 SLI Deluxe

Wanneer ik een spel speel, met lage kwaliteit speel het goed, maar zodra ik stalker of LOTR ROTWK, Ghost Recon Advanced Warfighter speel slaat de videokaart vast

Dan bevriest het beeld van alleen het spel, het geluid hoor je meestal gewoon door en zodra je bv bij LOTR opniew laad dan speelt ie weer goed, Of dan sluit het spel af en geeft WIN een foutmelding over de driver van de videokaart.

De temperatuur tijdens het spelen is rond de 75 graden celsius.

Alvast Bedankt
Groet, Mischa

75 graden is wat aan de hogekant misschien een extra coolertje

welke versie van directx gebruikje

Nvidia 158.19 als driver
DirectX 9.0C

Op de videokaart zit al een dikke cooler.

Zodra ik bijv. bij stalker de graphics op medium zet loopt hij wel maar zodra ik hem hoger zet dan slaat ie vast, maar trekt het wel....

Volgens mij heeft het niks met de drivers te maken hoor.

75 graden is wel wat hoog idd. Een extra cooler zou wel handig zijn.
Ik denk dat hij vast slaat vanwege de hoge temperatuur.

Wat is een aanvaardbaare temperatuur, als je stalker (een zwaar spel speelt) of als je geen spel speelt?

als je forums leest en product informatie , zal je merken dan 75 Graden een normale temp is voor een 8800 GTS, ik zou terug gaan naar de winkel waar je m gekocht heb

Vermeld ook ff de temp van je processor ;)

en eventueel je voeding , ik bedoel nieuwe videokaart, miss ook nieuwe voeding.

Ja, 8800 is DirectX 10 ja.
Waarschijnlijk heeft TS gewoon niet DX10 geinstalleerd, of hij wist niet dat het bestond :p

als je forums leest en product informatie , zal je merken dan 75 Graden een normale temp is voor een 8800 GTS, ik zou terug gaan naar de winkel waar je m gekocht heb

Vermeld ook ff de temp van je processor ;)

en eventueel je voeding , ik bedoel nieuwe videokaart, miss ook nieuwe voeding.

Waarom zou je teruggaan naar de winkel als 75 graden een normale temperatuur is? Of bedoel je om terug te gaan voor informatie :rolleyes:

Laatst bewerkt:
75 °C mag een videokaart onder stres zeker halen, het is geen CPU tenslotte. Als je vista gebruikt dan raad ik je aan om directx10 te installeren, indien xp de laatste directx 9.

Ja, 8800 is DirectX 10 ja.
Waarschijnlijk heeft TS gewoon niet DX10 geinstalleerd, of hij wist niet dat het bestond :p

Waarom zou je teruggaan naar de winkel als 75 graden een normale temperatuur is? Of bedoel je om terug te gaan voor informatie :rolleyes:

nou miss als een videokaart niet goed werkt op een normale temp, dat ze hem ''niet goed'' verklaren en miss een nieuwe meegeven :confused:

en het kan zijn dat je CPU te heet word ipv, GPU, 75 graden is gewoon normaal voor een GPU, een Cpu zou dan al de geest hebben gegeven

het kan ook een voeding probleem zijn, dat als alles op low staat hij minder gebruikt en de voeding het nog net red, en met highe meer dan de voeding aan kan.

Dus plaats ook ff de Temp van je CPU.

CPU = 48
Chassis 2 = 991 RPM (Warning volgens PCProbe)
Temp GPU zonder te gamen= 69

Win XP

Dit probleem is opgelost door er een extra FAN bij in te doen en 'alle' ASUS programma's eraf te halen.

Toch nog bedankt
Mischa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan