Asus GTX680-DC2T-2GD5 (TOP) in 2e pcie 16 slot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Berichten
222
Hallo,

mijn moederbord is sabertoothx79 en mn huidige kaart is in de tweede pciex16 slot omdat de cpu koeler breed is.
Nu wil ik mn kaart vervangen voor een asus 680 top . deze is zo dik dat ik niet weet of het wel gaat passen en de usb aansluiting niet raakt.

http://postimage.org/image/bfv92xmxz/

weten jullie iets van ?
 
Kan je de CPU koeler niet een kwart draaien zodat je de bovenste PCI-e slot weer kan gebruiken? (welke koeler heb je overigens?)

Tevens: het is een 3 slots koeler op de kaart die jij noemt, dus deze bedekt alleen 2de PCI-e 16x slot + PCI slot + 3de PCI-e 16x slot, usb & andere headers zouden dus gewoon nog vrij moeten zijn. Dus ja, het zou moeten passen zonder je usb headers te raken.
 
Ik heb Zalman CNPS12X extreme en is best best wel groot. maar wel goed.
Als de kaart toch wel past op de 2de pci-e x16 zonder de usb aansluitingen raakt dan vind ik het een goed nieuws :)
De 3de pci ex16 en de pci slot gebruik ik toch niet dus geen probleem.
 
Ik wil nog iets zeggen over de POV 680 EXO edition. Deze heeft 3 koelers en is 1110 mhz en boost clock is 1176mhz.
bij de asus top is het 1137 en boost klok is 1201.

Dus dat wil zeggen dat de asus top toch wel sneller is dan de pov?
Maar over de koeling en stiller tijdens full load weet ik niet precies welke beter is. Er is denk ik niet veel verschil bijde kaarten.
 
De Asus is dan inderdaad sneller dan de POV, simpelweg omdat deze hoger geclockt is. Wat de koelers betreft: dat weet ik ook niet precies, aantal ventilatoren zegt in ieder geval niet veel. Het beste kan je daarvoor proberen reviews over op te zoeken.

Echter: de koeler van Asus is wel een erg goede koeler, zowel in lage temperaturen als in geluid.
 
OKey nog bedankt voor de reacties. Ik weet nu goed genoeg.

Alleen vraag ik mu nu af of de airflow van de kaart wel goed gaat koelen in de 2e slot, want ik vind zelf dat het wel krap gaat worden dat de fans moeilijk uit gaan blazen etc..

Of niet?
 
waarom wil je eigenlijk een 2de GTX680 in je kast plaatsen...
je kan iedere game al op max aan met 1 gtx680 als het gaat om gamen
 
Even lezen firestorm, hij wil geen 2de GTX680, hij wil zijn huidige kaart vervangen ;)

@ murtie: wat de airflow betreft zou ik mij niet zoveel zorgen maken, dat komt goed zolang je de ventilatoren & koeler niet gaat afdekken. Zolang er ongeveer 1 cm overal tussen zit, kan er genoeg lucht stromen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan