Asus H87-Plus VGA Driver installatie, HDMI werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trancilian

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hoi,

ik heb al enig tijdje een pc met het moederbord Asus H87-Plus. Nu wilde ik onlangs voor het eerst een hdmi kabel aansluiten, maar deze werd niet herkend. Toen heb ik geprobeerd de vga drivers van de officiële website te installeren, maar deze gaf de melding dat mijn pc niet aan de minimum eisen voldeed. Vervolgens probeerde ik de installatie van de originele cd en weer dezelfde melding. Er staat niet bij wat de minimum eisen zijn, weet iemand misschien hoe ik mijn hdmi port werkend kan krijgen?

Ik kan mij niet herinneren hoe ik destijds de drivers heb geïnstalleerd en of ik toen tegen problemen ben aangelopen.

moederbord.jpg

alvast bedankt

Quickstart handleiding
Gebruikshandleiding

Zover ik kan nagaan hoef je geen (andere) drivers te installeren als je de DVI of HDMI poort gebruikt. Natuurlijk moet er wel een monitor aan de andere kant van de kabel hangen die (minstens) in stand-by stand staat.
Probeer anders eens een tweede monitor aan te sluiten terwijl je je normale aansluiting aan de eerste/normale monitor hebt aangesloten.

Tijs.

bedankt voor de snelle reply.

Ik heb naast de HDMI ook de DVI en VGA port geprobeerd en alledrie doen ze het niet. De usb porten en bijv lankabel doen het wel. De porten van mijn videokaart (2x dvi 1x mini hdmi) doen het ook. Kan het zijn dat de videokaart niet samen werkt met de onboard video uitgangen?

*ahum*
Dat je ook nog een video insteekkaart gebruikt had je er bij moeten vermelden!
Inderdaad wordt doorgaans automatisch de on-board video uitgeschakeld als een video insteekkaart in de computer aanwezig is... Samen gebruiken is (bijna) nooit mogelijk.

Tijs.

Mijn excuses. Ik nam eigenlijk aan dat dat vanzelfsprekend was. ik ontdekte gelukkig wel dat er nog een mini-hdmi portje verstopt zat op de kaart, dus ik ga nu een hdmi->mini-hdmi adapter kopen en dan zou het moeten werken.

bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan