Asus k007 verliest internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vvee

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2015
Berichten
5
Mijn asus tablet verliest telkens verbinding met internet.
Eerste maanden ging het goed maar nu blijft ie steeds 'hangen' als ik een nieuwe pagina wil bezoeken. Hij zegt wel verbinding met wifi netwerk te hebben.
Als ik verbinding verbreek en weer start kan ik 2 of 3 paginas laden en dan hangt ie weer.
Resetten modem/router helpt iets langer. Een half uur of zo.
Laptop en smartphone blijven het gewoon doen
Ben al 2 keer teruggegaan naar fabrieksinstellingen en nav eentip op internet naam en password gewijzigd
Mijn tablet is Asus k007 en de router/modem is van ziggo en afstand tot router is 1 meter.
Wie weet raad?
 
Wat je kan doen is je netwerk vergeten. Zie: https://www.showhow2.com/smartphones/motorola/moto-g-android-kitkat-442/forget-wifi-network
ze laten dit zien op een mobiele telefoon maar dat maakt niet uit, het gaat even om het bestuurings systeem versie. Het kan misschien net even ietjes anders zijn op jou apparaat maar over het algemeen werkt het op elke android apparaat allemaal het zelfde. Vergeet dus het netwerk. Herstart het apparaat en probeer opnieuw te connecten met je netwerk.

lukt dit niet dan zal je eens moeten kijken of je netwerk instellingen op je apparaat wel goed staan.
Meestal als je "Netwerk vergeten" aan klikt dan word het netwerk automatish weer terug gezet naar de standaard instellingen.

Heb je trouwens ook al geprobeerd te connecten met een andere netwerk? Misschien heeft je router gewoon een update nodig.

Hoop dat dit je een beetje op weg helpt :)
 
Laatst bewerkt:
Bij de geavanceerde wifi instellingen de optie "wifi behouden in slaapstand" op altijd zetten.
Dat probleem met mijn Asus tablet is nu voorbij.
 
Thanks voor de respons. Ik zal het proberen maar denk dat dit hetzelfde effect heeft als wat io eerder heb gedaan , namekijk het netwerk een andere na geven. Ookdan moet een geheel nieuwe connectie worden gemaakt.
Overigens denk ik dat de roiter niet het probleem is want laptop en foon doen het prima.
Tablet geeft ook wel aan dat ie wifi heeft maar hij lijkt geen packages binnen te krijgen en blijft dan ook hangen zonder verdere melding.
Ik heb het nog niet met een ander netwerk geprobeerd. Hier in de buurt geen open netwerk. Heb nog een andere router liggen die ik kan proberen.
Ik zal verdere resultaten posten
 
Lange pier, heb ik idd gecontroleerd maar dit stond al zo ingesteld.
 
Op verzoek van Helpmij meld ik even dat het probleem ondanks alle tips nog niet is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan