Asus K50 AF schoon installeren vanaf DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

lacabrlis

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
Berichten
19
Hallo,

onlangs een gebruikte Asus aangeschaft en deze via de herstelpartitie opnieuw geïnstalleerd,echter is de laptop ontzettend traag vergeleken bij mijn vorige laptop terwijl de specs toch beter zijn. Heb reeds programma's uit gezet die automatisch opstarten maar bij twijfel laat ik het aan staan, resultaat is nihil. Ook wordt ik gek van de windowsupdates, de herstelpartitie is gemaakt in maart 2010 en blijft dus aan het updaten, ben nu twee dagen verder en is nog niet klaar.

Nu heb ik geprobeerd om W7 opnieuw te installeren via een DVD (wel legaal), echter wil de laptop niet booten vanaf de dvd (wel zo ingesteld via de bios), na een minuutje ongeveer krijg ik een keuze scherm om op te starten met de reeds geïnstalleerde W7 of uitgebreide opties F8.Waar ik ook kijk bij F8 kan niet kiezen voor dvd.

De DVD speler is wel in orde.

Hoe kan ik het wel voor elkaar krijgen dat er vanaf een dvd geboot wordt?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Start een andere opstartbare cd/dvd wel op?
Soms krijg je melding dat je op toets moet drukken om van DVD op te starten.
Maar de DVDspeler kan ook defect zijn.

Is het een originele installatiedvd die je van Win7 gebruikte?
Ook daar kan wat mis mee zijn.

Controleer nogmaals of Biosvolgorde juist is. Soms slaat men niet op.
 
Hallo,

Muziek dvd's starten wel gewoon op en spelen ook gewoon af, dus DVD speler lijkt mij in orde.
Wordt niets aangegeven dat ik op een toets moet drukken staat alleen een underscore teken.
Het een originele installatiedvd van Win7.

Biosvolgorde is wel opgeslagen in goede volgorde.

Ik heb wel vaker schone installatie's gedaan bij acers en verder nooit problemen gehad, dit is mijn eerste ASUS en voor het eerst een probleempje.
 
Hallo,

ik heb alles opnieuw er op staan zonder standaard asus apps maar niet via de DVD-speler, hij wil het gewoon niet doen!!
Ik heb een bootable usb-stick gemaakt en deze pakt hij wel, probleem opgelost maar toch raar.



Zoefff in ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan