Asus k50af start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kameleon777

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2013
Hallo,
Ik heb een Asus k50af en deze start niet meer. Weg gebracht naar computerwinkel. Die hebben hem getest, was iets mis met het moederbord. Deze hebben ze kunnen reanimeren. Hij startte daarna weer prima tot aan vandaag. Zelfde probleem doet zich weer voor. Laptop gaat aan, lichtje brandt, maar geen beeld noch bios. Laptop start niet. De man van de computerwinkel zei dat het 9 van de 10 keer goed gaat. Indien het fout gaat dien je de accu eruit te halen, memory eruit en bios batterij. Vervolgens weer proberen. Helaas zonder resultaat. Iemand nog suggesties?

Bedankt

Dus het systeem krijgt wel power, en gaat aan, maar je krijgt niks te zien. Alles is dus bevroren als het ware??

Geef 's aan welk os je in dit notebook hebt zitten.
Btw...de opmerking van je laptopdealer - 9 van de 10 keer gaat het goed - fijn hoor.
Als je garantie hebt...maak er gebruik van, zo niet laat het je maar uitleggen bij de pc boer.

Ik hoor het wel, sxxs

@DJJochem; ja, klopt. Lampje brandt, harde schijf lampje knippert niet, maar je hoort de schijf wel draaien. getest op extern beeldscherm, geen succes. Harde schijf getest met externe behuizing, werkt prima. Het is vaag want die winkel kreeg hem wel aan de praat. Maja om nou elke keer 37,50 te betalen, ook geen zin in. Het heeft met moederbord te maken. Die is niet meer zo sterk als het ware.

@hendricus; OS windows 7 Home premium. Laptop van zomer 2010, geen garantie meer.

Ik heb ook nog het volgende geprobeerd;

Accu eruit, memory eruit, harde schijf eruit, bios batterij eruit, aan/uit knop 45 sec ingedrukt houden. Vervolgens alles er weer in en dan aanzetten. Paar keer geprobeerd maar geen verschil. Ben geneigd om alles van het moederbord te halen, resetten en vervolgens weer te proberen.

PS Is het noodzakelijk om je bios batterij te hebben of kun je ook opstarten zonder?

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit :

"was iets mis met het moederbord. Deze hebben ze kunnen reanimeren ... Het heeft met moederbord te maken. Die is niet meer zo sterk als het ware. De man van de computerwinkel zei dat het 9 van de 10 keer goed gaat"

En met deze symptomen ...

Doen bij mij de vermoedens rijzen dat er een "reflow" op dit motherboard is gebeurt ...

Of dit zo is , is met de geleverde info niet uit te maken.

Mocht er een "reflow" op de g.p.u./motherboardchipset zijn uitgevoerd , dan is deze chipset weer losgekomen van het motherboard.

Peter

Hallo Peter,

Hoe weet of ik er een reflow is uitgevoerd op de gpu/moederbord chipset? Het enige wat ik weet is dat ze een bios update hebben gedaan.

Hallo

Het hen vragen ????

Op een betaalde herstelling heb je meestal ook garantie ... tenzij uiteraard anders overeengekomen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan