Asus k51ac-sx082v

Status
Niet open voor verdere reacties.

SDuder

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik heb lang gezocht naar een laptop--waarop ik huiswerk op kan doen, videos op kan bekijken en ergens naar toe kan nemen--en nu sta ik op het punt (voor 't eerst) een ASUS te kopen, model: K51AC-SX082V, voor €499,99 bij MyCom. Er staat vrijwel niets op het internet erover, behalve de specificaties:

AMD Turion Dual Core RM-75 (2,2GHz)
rotatiesnelheid: 5400
4GB intern geheugen
320GB harde schijf
802.11n draadloos
Windows 7 Home Premium

Het enige waar ik tegen op kijk is de 6 cells batterij en de geleverde stroom door de batterij (2200mAh), en misschien de processor (Intel?).

Ik vroeg me af of er nog iets verder waar ik niet op heb gelet? Is deze laptop wel aan te raden? Zo niet, welke laptops(s) met vergelijkbare eigenschappen en prijs wel? (Ik had even de Toshiba Satellite L500-1C7 op het oog, maar ik kreeg te horen dat Toshiba's snel oververhit raken?)

Bedankt.

Hoi,

Belangrijk om te weten is dit:
Als er een versie Win7 homepremium 32-bits op staat, wordt het werkgeheugen van 4Gb niet volledig uitgenut. Is het een 64-bits versie, dan wél.

Deze maand staat er een review voor een goeie Win7 laptop, de dv6-1320sd van HP

Vergelijk die eens met de Asus. Denk overigens dat het voor die prijs helemaal geen 'slechte' is. De meerprijs zit hem o.a. in de processor (AMD bij Asus versus Intel bij de HP).
Ik zou, ondanks de wat hogere prijs, voor de HP gaan ..... vnl. om die 64-bits Win-versie en een functionele uitbreidingsmogelijkheid hierdoor van 4, naar maarliefst 8Gb RAM. Daarmee wordt 'ie in combinatie met de Intel-processor een zeer vlot laptopje.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Belangrijk om te weten is dit:
Als er een versie Win7 homepremium 32-bits op staat, wordt het werkgeheugen van 4Gb niet volledig uitgenut. Is het een 64-bits versie, dan wél.
Hey, dat is goed om te weten! Op Tweakers.net staat er wel een korte review met daarbij vermeld dat er een 64bits versie van Windows 7 op staat. Maar dat moet ik maar eens ga navragen bij de winkel.

Deze maand staat er een review voor een goeie Win7 laptop, de dv6-1320sd van HP

Vergelijk die eens met de Asus. Denk overigens dat het voor die prijs helemaal geen 'slechte' is. De meerprijs zit hem o.a. in de processor (AMD bij Asus versus Intel bij de HP).
Ik zou, ondanks de wat hogere prijs, voor de HP gaan ..... vnl. om die 64-bits Win-versie en een functionele uitbreidingsmogelijkheid hierdoor van 4, naar maarliefst 8Gb RAM. Daarmee wordt 'ie in combinatie met de Intel-processor een zeer vlot laptopje.
Ik had eerder ook gekeken naar de HP Pavilion dv6-2030sd--maar, ondanks hun mooie design, heb ik dit keer liever geen HP, en ze zijn ver boven mijn budget. Bovendien heb ik niet echt de behoefte om de RAM uit te gaan breiden naar 8GB. 4GB is genoeg, toch?

Overigens zoek ik ook naar een notebook die een wat langere batterijduur heeft aangezien ik het ook tijdens colleges/treinreizen wil gebruiken--is 2200mAh bij ASUS niet wat aan de lage kant?

heb hem zelf ook !!!

ik heb deze laptop zelf ook

mijn ervaringen:

pluspunten:

.snel en stil werken
.high defenition dvd's kijken
.snelle internetverbinding
.handige toetsenbord indeling
.ingebouwde 1.3 megapixel webcam (met asus life frame) (webcamsoftware)
.gratis 60 dagen trial van microsoft office
.inclusief gratis brandsoftware (power2go v.6.0 cyberlink)
.300 gb harde schijf
.4 gb werk-geheugen :p

minpunten:

.als het scherm niet goed gekeerd is krijg je negatief beeld :(
.korte batterij duur :(

voor de rest voor die prijs is het een supergoede notebook :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Topics van Januari mogen met rust gelaten worden, deze zijn al heel lang niet actueel meer.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan