Asus K55V ziet 2 videokaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Beste Helpmijers,

Ik heb vandaag mijn nieuwe laptop gekocht. Deze is vooral voor school (virtualisatie etc.) maar heeft ook een nette videokaart.... Dacht ik! Want wat blijkt? Hij heeft er 2! Nou heb ik Windows gewoon ingesteld etc. maar wil toch ook wel heel graag gamen. Echter ziet DirectX na het installeren van de drivers via Asus (want Nvidia zelf pakte de videokaart niet?) alleen maar de Intel HD 4000 drivers. Ik vroeg me af hoe dit precies zit? Ik wil heel graag gamen op mijn Nvidia 610m chip, omdat bepaalde games lekkerder werken met Nvidia. Hoe kan ik instellen dat hij alleen de Nvidiachip moet gebruiken? Of ziet de chip dat automatisch? In de bios kan ik er niks voor instellen, en in apparaatbeheer durf ik niet de Intel HD Graphics uit te schakelen ivm instabiliteit. Heeft iemand ook een Asus K55V en weet die hoe dit precies zit?

Ik weet niet wat jij wilt gaan gamen tegenwoordig met een Nvidia 610 chip. Lijkt mij niet echt een gamerskaart.
Je moet rechts op een programma drukken en uitvoeren met grafische processor

Het lijkt mij dat de drivers van een laptop al geïnstalleerd zijn bij aankoop. Wat mas90009 al zei, je moet met de rechtermuisknop op het programma klikken -> dan 'Uitvoeren met grafische processor' -> dan op 'Krachtige NVIDIA-processor' klikken. Nu wordt het programma uitgevoerd met de NVIDIA Geforce 610M. Uit benchmarks van slechtste videokaart tot beste videokaart komt dit uit: Benchmark.jpg. Hier zie je dat jouw geïntegreerde graphics (Intel HD 4000) beter/krachtiger is dan de NVIDIA Geforce 610M. Dus dit betekent dat je beter de 'Geïntegreerde graphics' kunt gebruiken. Aangezien deze beter is dan de NVIDIA Geforce 610M.

Offtopic: Goed dat je voor Asus bent gegaan:d:thumb:.

Dat uitvoeren met... heb je enkel nodig als je kaart niet correct door een game wordt herkend. Ik heb hier slechts 1 spel dat niet automatisch de juiste videokaart gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan