Asus K7vt-101 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul158

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Moederbord gekocht met werkend geheugen.
Asus K7vt-101.
Had nog een K7 athlon 600mhz processor liggen en heb deze gemonteerd.
In de handleiding van het moederbord staat dat de k7,k75 en de thunderbird processor kan worden gemonteerd. (242 pin slot A)
Maar wanneer ik deze wil opstarten krijg ik continue onafgebroken piepjes te horen. (Alsof het geheugen niet goed is).
Het geheugen dat is geplaatst heeft altijd gewerkt op dit bord het is alleen de processor die verandert is.
Wat kan dit zijn ? En hoe zit het met de aansluiting slot 1 en slot A ????

Help

Ja, alle jumpers staan zo ingesteld dat de instellingen automatisch worden gevonden en de aanpassingen in de bios gewijzigd kunnen worden.
Het bord draaide bij de vorige eigenaar met een amd athlon 700 socket A.
Nu heb ik er dus een amd athlon 600 (ik geloof ook een socket A maar wat is het verschil met een slot 1 ?) inzitten maar ik blijf dus de beepjes horen zonder dat de pc opstart.....

Slot 1 is van Intel, Slot A is de AMD variant.

Slot techniek komt er in het kort op neer dat de processor niet direct op het moeder board wordt geplaatst, maar eerst op een soort insteek kaart die vervolgens op het moederboard wordt geplaatst, ongeveer net zo als een video kaart of PCI kaart.
Intel is echter vrij snel weer afgestapt van deze techniek. Dat AMD er mee begonnen is had volgens mij meer met marketing te maken (Als Intel stot techniek als het nieuwste en beste brengt, moeten wij ook zo iets hebben...) dan met techniek, beide zijn er volgens mij ook al vrij snel weer van afgestapt.

T.a.v. je probleem, kun je het piepjes wat beter omschrijven, (hoogte, tijd tussen ed.) kan ook met een oververhitte processor te maken hebben.
Wel alles aangesloten.
N.b. Slot techniek staat er om bekent dat dit wel eens aansluit problemen wil geven ook kan door ruimte gebrek soms de koeling niet goed aansluiten op de processor, bv een condensator die in de weg zit of zo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan