Asus K8V SE Deluxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

SE&TS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn mobo.....bij het opstrarten van mn pc krijg meteen aan het begin de volgende fout melding:

Dram Dimm timing mismatch
System halted

Cmos......bad
System halted

Tevens heb ik het probleem dat mn mobo maar 1x geheugen herkent ipv 2x. Wanneer ik mn pc opstart met 1x 512 geheugen laad hij windows wel, maar is heel erg instabiel. Wanneer ik er 2x 512 geheugen in doe, krijg ik de boven genoemde fout melding. Hij herkent in Bios ook maar steeds 1x 512 geheugen. Ik heb allebei de geheugenkaartje geprobeert in verschillende MemoryDimm's. Ook heb ik verschillende soorten geheugen geprobeerd, verschillende merken.
Weet iemand misschien wat hier nu het probleem is???? Ik heb ook verschillende mailtjes naar Asus gestuurd, maar die geven allerlei oplossingen die niet werken. :(

Zou je iets meer informatie over de geheugens kunnen geven zoals merk en type registered.

Het merk is A Data.
En wat bedoel je met registered type....
Er staan wel een aantal dingen op het stickertje dat erop zit:
DDR400(2.5) 512M*16
S/N: 403F3H4TR

Verder is het misschien handig om te weten dat de pc het wel een doet wanneer je een dvd brand of e-mailt of surft. Wel met alleen 512 geheugen. Maar een spelletje zoals BF1942 laad hij het eerste deel, maar wanneer je echt naar het spel gaat, kapt hij meteen en gaat direct naar Bios. Windows wordt niet eens afgesloten.

Staat de bios wel goed ingesteld anders doe eens een bios reset en probeer dan eens opnieuw.

We hebben de bios opnieuw ingesteld enzo. Echter zijn we er nu achtergekomen dat Asus een verkeerd mobo in de verkeerde doos heeft gedaan. Op de doos staat dat het een Asus K8V SE DeLuxe was, maar het is een K8V DeLuxe. We hebben de hele pc uitelkaar gehaald en op de mobo zelf staat op het stickertje dat het dus geen SE. En we hadden dus een bios update gedaan voor het verkeerde mobo. We hebben nu nog eens een update gedaan, maar nu voor het goede mobo en nu werkt de pc weer perfect. We gaan nu met de leverancier van het mobo uitzoeken hoe het kan dat de verkeerde mobo in de verkeerde doos zit.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan