ASUS L3800 voedingsbreuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Mijn voedings aansluiting is op het board defect, als ik kabel in laptop iets beweegt doet hij het weer.
Ben zelf niet onhandig met de soldeerbout en printsoldering, doch ik krijkg met geen mogelijkheid mijn laptop open, alle boutjes zijn er uit , maar toch zit hij nog ergens vast.
Is er iemand die de truuk weet om een ASUS L3800 open te maken.

bedankt.

Heb je de voeding al eens doorgemeten met een multimeter? Die zou een breuk in de kabel kunnen hebben, vooral vlakbij de stekker. En dan is er niks mis met de aansluiting op je laptop. :)

Vr.Gr. Egel.

Asus L3800 S

Beste Helper "Egel"

Het is door diverse testen en meten 100 % duidelijk dat de kabel goed is, en de aansluiting in de notebook gammel is.
Ook de oorzaak is bekend, gevallen over het kabeltje toen deze IN de notebook zat.

Bedankt.

Ok. :) Op deze pagina staat hoe je met een paperclip via een gaatje boven de f2 toets het paneel boven het keyboard kunt losmaken, en daarna het keyboard zelf. Nog een tekst:
1 - Take away the panel above the keyboard (the one with al the gray buttons). You can take this apart by sticking a needle e.g in the little hole at the upper-left side of the panel (above the F2 key) and pushing te panel to the left at the same time.
2 - Remove the screw at the botom of the laptop which holds the keyboard, it's next to the intake of the mainboard Fan.
3 - (gently) Take away the keyboard without pulling at the cable and connector..
Misschien zijn stap 2 en 3 niet nodig als de connector aan de achterkant zit.

attachment.php

De plaatjes op die site zijn een beetje donker. :)

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• asus_l3c_remove_keyboard_3.jpg
    asus_l3c_remove_keyboard_3.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 148
Asus L3800 S

Beste Egel,

Bedankt het openen is gelukt, maar ben toch maar gestopt, de flatkabel van muispad en toetsenboard zijn erg gevoelig, en als die los is kan wel de kap eraf, maar dan kan ik nog niet bij de aansluiting, dan zou board ook nog los gemaakt moeten worden om er bij te kunnen.

Jammer dat niet alleen de onderkant eraf kan, dat had makkelijker geweest, ik wacht wel af tot hij helemaal de geest geef, en dan zie ik wel weer.

Maar toch bedankt,

Ik ben wel geinterseerd in je laptop als je hem wilt verkopen.
Met vriendelijke groet Arold.

Mijn voedings aansluiting is op het board defect, als ik kabel in laptop iets beweegt doet hij het weer.
Ben zelf niet onhandig met de soldeerbout en printsoldering, doch ik krijkg met geen mogelijkheid mijn laptop open, alle boutjes zijn er uit , maar toch zit hij nog ergens vast.
Is er iemand die de truuk weet om een ASUS L3800 open te maken.

bedankt.

Hoi Jaikke,
ik had het zelfde probleem met mijn computer. Vanavond los gemaakt en met de link van hier onder de laptop losgemaakt en met de soldeerbout aan de slag.
En het werkt weer. een paar mooie afbeelding hoe je het moet doen.
Veel geluk, het is een type L3500 maar is het zelfde als L3800
de kabels voor het toetsenbord is makkelijk los te maken om de schuifjes naar achteren te schuiven en dan voorzichtig naar achteren trekken.
http://wach-o-witz.de/linux_zeuch/asus_l3d_install/suse_8.2/suse8_2.html

Laatst bewerkt:
Als je niet zelf durft te solderen dan zul je hem moeten binnendragen ben ik bang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan