Asus laptop gedeeltelijk netwerk prob.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenkameleon

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Ik heb gisteren mijn Asus Z92M opnieuw geïnstalleerd. Alle drivers staan er weer op en de installatie is volledig en klaar. de netwerkadapter is een ASUS 802.11g.

Ik heb nu het volgende probleem:
In de laptop zit een draadloze modem die hiervoor altijd heeft gewerkt. Als ik bij wireless network connection kijk staat mijn modem er netjes bij en zoek ik naar connections zie ik ook mijn netwerk staan, versleuteld met wpa2 (uiteraard heb ik de sleutel). Als ik op mijn netwerk klik krijg ik vervolgens de volgende melding;

windows is unable to connect to the selected network. The network may no longer be in range. please refresh the list of available networks, and try to connect again.

Wanneer ik op andere netwerken druk dan kan ik een network key intoetsen behalve bij mijn eigen netwerk. (geen verbinding ivm versleuteling)

wat heb ik al gedaan:
-computer nogmaals opnieuw geïnstalleerd.
-In veilige modus opgestart met netwerk mogelijkheden.
-Automatisch aanmelden op mijn netwerk.
-modem aan/uit gezet. Het ligt niet aan de modem want de andere laptop heeft wel verbinding.
-connectie repareren

De volgende stap is proberen of ik op een ander netwerk kan komen waarvan ik de sleutel heb. maar misschien heeft hier iemand de oplossing.

Alvast bedankt voor de moeite!

Welk besturingssysteem?
Sluit eerst bekabeld aan.
Ga naar het routerconfig en kijk goed naar de key en of er eventueel macadressbeveiliging is opgevoerd.
Ook het type key.

Gebruik je de Wireless Zero Configuration of de software van de fabricant van de Wlan.
Zo ja, uninstall de 2de en maak gebruik van Windows.

TCP/IP: Auto?

Laatst bewerkt:
systeem draait op XP servicepack 2
Ik heb de laptop nu bekabeld aangesloten maar heb geen icoon van een local area connection. Hoe maak ik die?
Ik heb nu dus ook geen bekabelde internet.

tcp/ip staat op automatisch.

het stukje routerconfig en macadresbeveiliging begrijp ik niet helemaal.

Software van de fabrikant is inmiddels verwijderd.

Controleer eerst eens of je al Internet hebt.

Zo nee, ga eens naar apparatenbeheer en controleer of je netwerkkaart wel is geïnstalleerd en ingeschakeld.

Laatst bewerkt:
Op de andere laptop hebben we een draadloze internetconnectie.
Ik ben inmiddels bij mijn vader en kan zonder problemen inloggen op zijn draadloze netwerk. Ik kan zijn netwerk vinden en moet direct de sleutel invoeren.
Het zou dus niet aan de netwerkkaart moeten liggen maar aan de instellingen van de modem?

Geen van de problemen uit mijn eerste mailtje zijn meer toepassing. (bij mij vader dan)

inmiddels heb ik thuis de modem 2x gereset.
De laptop waar het om gaat geeft wederom dezelfde foutmelding aan als bij het eerste bericht.
De andere laptop logged automatisch en zonder problemen in op het netwerk.

Ik heb nu bij properties-wireless networks-preferred networks het netwerk toegevoegd waeardoor ik nu een sleutel kan invoeren als ik op het gewenste netwerk klik. Nu dus geen foutmelding. Hij maakt echter geen verbinding. zoekt wel maar geen verbinding.
De code is wel juist want met de andere laptop. log ik zo in.

kun je mij vertellen waar?

inmiddels de 2 laptops vergeleken bij network properties. Bij de werkende laptop gaat het om een wpa 2-psk data encryption: AES.
Bij de niet werkende laptop kan ik alleen maar kiezen uit wpa en wpa-psk sleutel. waar kan dit aan liggen?

Maar installeer servicepack3 eerst eens.

In het routerconfig bij WLAN kan je mogelijk macadressbeveiliging kiezen.

Welke router hebt je dan?
Geen idee of het bij jou ook kan (Advanced Wlan settings, setup accesslist).

Maar installeer servicepack3 eerst maar eens.

Kies overigens eens niet beveiligingstype WPA-AES, maar de andere. Ik meen TKIP
AES wordt mogelijk niet ondersteund op je systeem.

Laatst bewerkt:
dit gaat me even boven de pet. Hoe kom ik in het routerconfig?

Ik heb al geprobeerd om met de goede laptop in de modem te komen maar krijg dit ook niet voor elkaar.
Het gaat om een zyxel p2601 HN F1. Volgens mij met standaard instellingen.

Dat is een modem/router!
Geen router.

Welke Provider heb je?????
Heb je de key zelf opgevoerd of staat ie onderop het modem?

Je moet in dit geval bij zelfopgevoerd geen wpa2 kiezen, maar WPA!!!
En servicepack3 er op zetten!

Geen router. Provider is Telfort. Key staat onderop de modem.
WPA heb ik geprobeerd maar wil niet.

Gelukt!
Eerst een WIFI update gedaan zoals stond beschreven bij klantenservice site. Hierdoor kreeg ik de foutmelding waarmee het hele verhaal begon niet meer.
Daarna SP3 geïnstalleerd. Vervolgens het netwerk niet handmatig toegevoegd maar de pc zelf het netwerk laten zoeken.
Key ingevoerd en ik kreeg verbinding.
network key staat erin als wpa2-psk encryption als AES. Deze instellingen heeft het systeem er zelf aan gegeven.

Ik wil je ontzettend bedanken voor je hulp en geduld!

gr.

Jeroen

Heel fijn, Jeroen!

Wat mij betreft mag je dit item sluiten en op opgelost zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan