Asus Laptop met tweede (backup) drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik heb op mijn laptop alleen een C drive en heb geen back-up van mijn bestanden.
Nu wil ik een externe HD kopen maar dan ben ik zo € 100,00 kwijt.

Nu heb ik nog een clokgave hard-disk uit een defecte PC liggen. Is daar nog gebruik van te maken? Ik verwacht dat onder andere de aansluiting het probleem zal zijn.
Dus of een oplossing.. of de vuilnisemmer.
Nico

Als je nog een goede HD hebt hoef je in feite alleen een case eromheen aan te schaffen. Volgens mij zijn die een 30 euro.

m@rio zei:
Als je nog een goede HD hebt hoef je in feite alleen een case eromheen aan te schaffen. Volgens mij zijn die een 30 euro.

Zo'n case heeft een usb aansluiting. Ik denk toch dat je aan een externe case vastzit en dat je niet zomaar een 2e HD kunt aansluiten op ide van je notebook

de 2,5" notebook schijfjes zijn idd. erg duur maar ze zijn wel zonder externe voeding te gebruiken.Alleen een USB kabeltje.

Ik heb zelf 2 notebook schijven in externe behuizingen(€15 + kabel)en je kunt ze zo inpluggen zonder dat er een adapter in een een stopkontact hoeft.(wat met een grote 3,5" externe behuizing wel moet)

Ik Heb De Externe Hd Gekocht En Nu?

Ik heb voor de laptop een externe 80 gig HD gekocht, usb en netvoeding.
Nu wil ik een 1op1 kopie van de laptop maken met Norton Ghost maar ik krijg de foutmelding:

"Can't find drive with specified disk identification. You may need to load additional drivers to access the drive".

Het slepen van directories van de C drive naar de nieuwe H drive gaat prima.
Wat moet ik doen.

Hartelijk dank,
Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan