Asus laptop start niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carfreak20

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
Hallo,

Ik heb van een vriend een Asus laptop gekregen, omdat die niet meer opstart en ik wou proberen om hem te repareren, maar ik krijg hem niet aan.
Ik heb de laptop aan de oplader aangesloten, maar hij toont geen teken van leven. Er brandt geen lampje of iets en ik ben er zeker van dat de oplader het nog doet.
Wat ik heb geprobeerd is om de reststroom uit te laten en opnieuw te starten, maar dat doet ook niets.

Het gaat om een Asus F751L.

Wie weet wat ik kan doen?

Hallo

Controleer de netadaptor op zijn korrekte uitgangsspanning d.m.v. multimeter.

Om helemaal zeker te zijn , kun je deze eens belasten met een paar 12V autogloeilampen in serie geschakeld (24V +/- 10W).

Indien dit in orde is , kun je ook eens meten op de voedingsconnector in de laptop zelf (motherboardzijde)

De soldeerverbindingen op het chasisdeel durven sneuvelen , waardoor de draadjes zelf loskomen... meestal zelfs onder de krimpkous , en dus niet 123 zichtbaar.

Dit bedoel ik :

http://www.benl.ebay.be/itm/DC-POWE...543288?hash=item25ae1728b8:g:NZQAAOSwEetWAW86

Geen flauw idee hoe ver uw technische kennis reikt ... mocht al het bovenstaande chinees voor u zijn , is het veiliger om dit te laten controleren door iemand met de nodige ervaring.

P.s.

Veel laptop's weigeren op te starten indien de battery defekt is .... of dit zo is met deze laptop weet ik niet ... deze eens uitpluggen kan helpen ...

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb de soldeercontacten gecontroleerd en die lijken mij allemaal in orde te zijn. Niks hangt los en connector van het moederbord zit er ook correct in.
Ik heb een multimeter, maar op welke punten moet ik juist meten?

Ps: voedingsadapter werkt, want bij mijn andere laptop laadt die gewoon op.
Ik vind het gewoon raar dat de laptop geen enkele teken van leven geeft, ik dacht in eerste instantie ook aan die voedingsconnector, maar die is gewoon in orde.

Wat nu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Ik heb een multimeter, maar op welke punten moet ik juist meten?"

Op de witte connector motherboardzijde.

Indien er daar voedingsspanning is , en nog steeds geen teken van leven ...

Is het voor de gemiddelde gebruiker einde oefening , en dient de laptop gecontroleerd te worden door iemand met de nodige technische ervaring.

Defekte mosfet's , zekeringen , zelfs een door oververhitting losgekomen chipset is mogelijk ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan