ASUS laptop USB-poorten drivers doen raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo Helpmij'ers,

Ik zit met een probleempje wat me al een paar maanden stoort. Ik heb hier bij familieleden twee ASUS X73SJ laptops staan (identieke). Deze vertonen bij W8.1 en W10 een stom iets:

Eens per maand raken de drivers beschadigd van de USB-poorten en dan werken die spontaan niet meer wanneer zij de laptop opstarten. Er staat dan een geel driehoekje in apparaatbeheer met dat het apparaat problemen heeft gerapporteerd en niet kan starten.

Simpel de Intel Chipset Setup Utility draaien en opnieuw opstarten en alles werkt weer. De aangesloten hardware is bij de een een simpel HP muisje en bij de ander een Logitech muisje. De laptops zijn al regelmatig opnieuw geïnstalleerd, maar dat ene probleem komt toch weer terug.

Toch vind ik dit raar. Kan iemand hier iets over vinden, of weet ie misschien de oplossing? Krijg niet echt iets nuttigs uit Google gerold:(.

Specificaties van deze superieure laptops:cool::
Intel Core i5-2430M @ 2,4GHz (tot 3GHz turbo ingeschakeld)
Intel HD 3000 @ 1200MHz
NVIDIA GeForce GT 520M @ 672MHz (driver v355.82)
6GB DDR3 RAM @ 1333MHz (Hynix, blergh)
Western Digital Blue 500GB HDD 5400RPM
Eentje Windows 8.1, de ander Windows 10
ATK Package en dat soort drivers van ASUS uit allemaal laatste versie (v1.00.0038 op de W8.1, v1.00.0039 op de W10)
Temperaturen idle: 35-40 graden (fan uit), load 50-70 graden, stressed: 80 graden)
W8.1 en W10 geïnstalleerd in MBR modus (UEFI is alleen compatible in de BIOS met W7)

Aangezien het bij beide laptops voorkomt hoewel de OS-versies verschillen zou ik in elk geval bij 1 van beide laptops eens een BIOS update proberen om te kijken of dat het probleem oplost..?

Een BIOS update is een idee. Echter ben ik hier zeer huiverig voor en riskeer ik liever niet een gebrickte laptop.

Sorry voor de late reactie, school was lang en vermoeiend vandaag:P.

Risico is zeer gering als je de flash-tool van de fabrikant gebruikt en de aanwijzingen van de procedure :thumb:volgt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan