asus laptop van geen jaar oud........

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuwsgierigaag

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Beste kenners,
Ik kocht vorig jaar oktober een Asus laptop. Een extra groot model van 18" en zeker niet een goedkope.
Nu is de letter n op mijn toetsenbord volledig verdwenen en zijn de e, o, a, l, bijna verdwenen. Ik heb eerder kurk droge handen en vingers en ben de enige gebruiker op deze laptop.
Dealer wil de lp opsturen en zegt dat de fabrikant verantwoordelijk is. Ik liet hem weten dt de partij die mijn geld als koper in ontvangst heeft genomen en bij wie ik de lp besteld heb de enige verantwoordelijke naar mij is.
Het traject opgaan van weken zonder mijn computer zitten is voor mij geen optie. Ik kan en wil niet nu gedwongen worden om blind te leren typen omdat ik deze laptop van dit bekende merk bij deze als betrouwbaar bekend staande dealer gekocht heb.
Weet iemand uit gelijke ervaring of er een afdoende plakletter alternatief is op de toetsen en hoe die op den duur blijven? Ik ben een boek aan het schrijven en ben dagelijks enkele uren aan het typen achter deze lp.
Ik dank jullie bij voorbaat wanneer een of meerdere van jullie kenners uit de lp praktijk een probate oplossing weten met onmiddellijk effect.

Hoi,

Volgens mij is dit goed door de winkel op te lossen dmv een nieuw toetsenbord bij Asus te bestellen en deze er even in te plaatsen lijkt mij geen onmogelijke opgave als toetsenbord dan binnen is is het een kwestie van langsgaan en de nieuwe erin zetten. Vreemd dat het zo vaak mis gaat met service bij de grote leveranciers . Zou dit voorstellen bij de winkel en anders eens met Asus zelf bellen ik heb daar wel goede ervaring mee maar eerst inderdaad winkel benaderen.

Laatst bewerkt:
Hoe dan ook, de verkoper (dealer) moet de kans krijgen om het 'ondeugdelijke' product te kunnen (laten) repareren.
Dus zou je hem toch de laptop moeten afstaan.

Wellicht is er een tussenweg: zo'n keypad is niet super duur en gemakkelijk te vervangen.
Overleg eens of het mogelijk is dat hij foto's van de toetsen maakt, zodat hij die naar de fabrikant kan sturen?
Of dat hij eerst een nieuwe monteert, en de oude opstuurt.

De betrouwbare dealer klinkt als een winkel in de buurt, of is het toch een webshop?

Stickertjes plakken kan ook, echter lijkt het mij dat die snel los laten, met kleefresten als gevolg.

Overigens vind ik het vreemd dat een schrijver niet kan / wil blind typen ;)

Ik ga met Tigo mee hoor, leverancier doet eigenlijk gewoon wat hij moet doen en dat is de laptop te reparatie aanbieden bij de fabrikant. Niks mis mee.....
Er is geen verplichting in welke vorm dan ook om jou klacht in een dag op te lossen en zelf een reparatie uit te voeren hoe vervelend je dat ook vind klinken waarschijnlijk.

dank voor uw reacties, echter zonder resultaat

Ik heb de winkelier laten weten dat ik geen onderhandelingen aanga met een partij die niet direct aan mij geleverd heeft. Juridisch zou dat het bekende systeem zijn van het begin van het kastje naar de muur.....!
Ik stelde de winkelier voor dat zij het met hun leverancier regelen want hier is heel simpel een schoolvoorbeeld van een fabrieksfout. Het enige juiste en de goede relatie onderhoudende antwoord van de winkelier aan wie ik betaald heb zou zijn, een nieuw en gegarandeerd goed functionerend toetsenbord in mijn computer te plaatsen, zonder verder mij met hun onderhandelingen met de fabrikant ongevraagd te belasten. Mij ging ook niets aan voor hoeveel de winkelier deze extra grote Asus aan de fabrikant na de zeer lange wachttijd heeft moeten betalen.

.......continuing story....... :rolleyes:

Garantie,

FYI

Als je Laptop (of wat dan ook) stuk is moet en mag je niet te lang wachten. In de meeste gevallen moet je binnen 2 maanden de winkel op de hoogte stellen, en doe dit schriftelijk! Vanaf dat moment(!!) heb je wettelijk twee jaar om je rechten op te eisen.

Fabrieksgarantie is een extra garantie boven op je wettelijke garantie, maar jij hebt te maken met de winkelier en niet met de fabrikant. De winkelier heeft te maken met de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie. Die fabrieksgarantie mag jou wettelijke garantie ook niet inperken. Het kan zijn dat er in je garantiebewijs staat dat de je laptop kosteloos wordt gerepareerd door de fabrikant. Dat houdt dus niet in dat je geen recht meer heeft om een ander exemplaar te eisen. De winkelier moet in een dergelijk geval gehoor geven aan je wettelijke rechten. Indien de winkelier hierdoor een probleem heeft dan zal hij dit zelf(!!) op moeten lossen met de fabrikant.

Informatie is afgenomen van: http://www.nproject.org/nl/diversen...n-je-rechten-en-plichten.html#garantietermijn

Al met al ben je al een poos bezig en had je hem al terug gehad als je hem opgestuurd had dus wat is nu wijsheid;)

Opsturen om de fabriek nog eens extra te overtuigen bij de al opgestuurde foto's door de winkelier van het garantieprobleem van........ exact dezelfde fabrieksfout als de Asus fabriek al zoveel van deze serie onder ogen gehad heeft? Hoe wijs zou u dat vinden zonder te denken aan garantie frustrerende onzin van de fabriek?
Tot vandaag nog steeds geen nieuw toetsenbord voor mijn 11 maanden oude 18 inch laptop van Asus!
Hoe waardeloos is dat niet?

@andré,

Bedankt voor je zinvolle tip. :thumb:
Die ga ik hen voorleggen als stok achter de deur om hen het voor schut staan te laten voorkomen.

Asus laptop van nog geen jaar oud.................

Ik heb eindelijk een nieuw toetsenbord geplaatst gekregen. Pas nadat het laptop toetsenbord van de fabriek verzonden door de winkelier ontvangen was. Geen sorry noch van de Asus fabriek noch van de winkel.

Weet iemand hier misschien of er toetsenborden met verlichte letters bestaan en of je die zomaar kunt vervangen voor mijn huidige Asus toetsenbord?
Dat zou ik graag willen doen maar ik kan daar nergens iets over op het internet vinden of die bestaan en of die in iedere laptop passen.
Groet,
N

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan