Ik heb een Linksys ADSL Gateway WAG54G en twee laptops: Compaq Presario 700 en Asus 4700L met een interne WLAN-kaart. Ik heb het geheel tot voor kort operationeel gehad als draadloos thuisnetwerk. Het ging mis toen ik bij de Compaq de losse Linksys-netwerkkaart (WPC54G) heb verwijderd om mijn laptop mee te kunnen nemen op vakantie. Sindsdien wordt de Asus niet meer herkend door de router. Als ik hem met de netwerkkabel op de router aansluit werkt het wel, maar ik krijg geen draadloze verbinding meer. Op de Asus beweegt op de taakbalk rechtsonder een utility-icoontje (soort paddestoeltje) waar bij staat: Ontkoppelen.
De optie Netwerkverbinding herstellen werkt niet.
Ik heb geprobeerd om beide netwerkverbindingen opnieuw in te stellen nadat ik de Linksys gateway gereset had. De Compaq met de losse netwerkkaart maakt weer prima verbinding met de gateway maar de Asus wordt niet herkend. Hij blijft aangeven dat hij aan het ontkoppelen is. Kent iemand dit probleem? Wat betekent ontkoppelen?
Graag niet al te technisch antwoorden. Ik ben een middelmatig onderlegd iemand op dit terrein.
De optie Netwerkverbinding herstellen werkt niet.
Ik heb geprobeerd om beide netwerkverbindingen opnieuw in te stellen nadat ik de Linksys gateway gereset had. De Compaq met de losse netwerkkaart maakt weer prima verbinding met de gateway maar de Asus wordt niet herkend. Hij blijft aangeven dat hij aan het ontkoppelen is. Kent iemand dit probleem? Wat betekent ontkoppelen?
Graag niet al te technisch antwoorden. Ik ben een middelmatig onderlegd iemand op dit terrein.