Asus laptop X551m: scherm slaat na elke 5 seconde over van desktop naar paars scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceAsus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2015
Hallo.

Ik heb een probleem met mijn Asus laptop. Als ik op mijn desktop zit dan wordt na ongeveer mijn scherm paars. En 5 seconden later gaat hij weer naar mijn desktop. Dit gebeurt ook als ik Internet browser open heb staan. Heb mijn accu al los gemaakt en daarna gebeurd weer precies hetzelfde.
Heeft er toevallig iemand tips?

Alvast bedankt

Besturings systeem is Windows 8

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet dat ik een idee heb bij je vraag, maar alvast een paar vragen die het andere helpers makkelijker maken om te begrijpen hoe het allemaal in elkaar zit:
a. Je bedoelt met "op mijn desktop zit" dat je op dat moment een externe monitor hebt aangesloten op de laptop?
b. Valt de externe monitor niet uit, maar is die gewoon (enkele seconden) paars gekleurd? En hoe snel gebeurt dat (je noemt niet hoeveel tijd er tussen dergelijke gebeurtenissen zit).
c. Heb je op dat moment hetzelfde paarse in beeld op je laptop-scherm? Indien klep dicht, test het eens een tijdje de klep open met op beide schermen dezelfde inhoud (dus "Dupliceren" van het bureaublad) en kijk of op beiden of maar op 1 dat paarse verhaal speelt.
d. Hoe is die externe monitor aangesloten? Via HDMI, DVI, VGA kabel ... ?

Hopelijk kan iemand wat voor je betekenen met je startposting en jouw antwoorden op bovenstaande vragen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Verplaats van OS/Overig naar deze sectie.
Welkom op Helpmij :)
Probeer je probleem duidelijker te omschrijven.
Hier kan bijna niemand iets van maken.
Succes met je vraag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan