ASUS laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Hallo, ik heb 2 dagen geleden ASUS laptop besteld en had hem vandaag binnen.
Helemaal goed, compleet, en werkte perfect. Alles gaat snel en er is helemaal niks mee.
Super snelle internet verbinding en fantastische grafisch kaart, etc.

Maar toen!

Ik ging die avond weer op laptop en er was niks aan de hand.

De laptop aan zijkant heeft de accu lader, 3 USB's die je kunt gebruiken, hoofdtellefoon en microfoon van de headset inputs.

Headset was ingesteld, een USB werd gebruikt voor de muis en de accu laadde netjes op..
Niks aan de hand.

Maar toen!

Wou ik de microfoon inzetten om het te testen van de headset, en mijn hand schoof en gleed en het kwam tegen de USB input aan (waar een USB door moet geen headset)
En, toen...BAM.

Heel laptop kapot. Uitgevallen, geen stroom, niks werkt, compleet dood.

Ik snap er geen drol van en ben erg pissed.

Voordat mensen gaan commenten dat het mijn eigen schuld is; dit is niet iets wat iemand verwacht. Je hand slipt en de USB's liggen dicht bij elkaar, in plaats van de juiste ging het ff tikken tegen de foute USB..

Klinkt..Als een kortssluiting? Heb ik nog nooit meegemaakt...

Zou iemand me kunnen helpen? Alvast bedankt!!

Groetjes.

Ongeloofwaardig verhaal .....

Op dit soort 'ongein' heb je uiteraard geen garantie.
Toch moet je er mee terug naar de leverancier om hem te laten repareren.
Want laat je het door een ander doen, dan heb je na de reparatie ook geen garantie meer.

Verwacht je van 'Helpmij' nu eigenlijk dat je hiermee geholpen kan worden?

Dus je gelooft dat ik dit verzin? Wat voor een grap is dit forum?
Misschien had iemand het zelfde mee dus ik hoopte voor geen belediging.

Ik bel en zal vandaag hoogwaarschijnlijk de laptop terug sturen.
:/

Dus je schoof met een 3,5mm mini-jack (koptelefoon) in een usb-poort?

Dan kun je inderdaad kortsluiting krijgen, maar niet op deze grootte.
Meestal valt je pc/laptop dan gewoon uit en werkt het weer na het opstarten.

Vaag..Ben je niet half tegen de oplader / usb poort gekomen?

ALs je een klap gehoord heb, kun je er zelf weinig meer aan doen. Dan is er iets doorgebrand.
Gewoon bellen met je verhaal en kijken wat de verkoper er mee doet.
Als die geen gehoor geeft even Asus zelf contacteren.

Ps over welke laptop gaat het?

Laatst bewerkt:
Hallo

Normaal gezien zijn de u.s.b. poorten individueel beveiligd d.m.v. een s.m.d. zekering op het motherboard.

Indien je dus kortsluiting maakt , is er slechts 1 u.s.b. poort defekt (omdat deze geen voeding meer doorgeeft +5V)

Een ganse laptop die defekt is (vermoedelijk motherboard hoofdzekeringzekering defekt) is zeer extreem , en zou niet mogen/kunnen gebeuren.

Dit zou je ook hebben voorgehad , indien je een defekt (kortgesloten) u.s.b. apparaat had aangesloten.

Sommige fabrikanten beveiligen de u.s.b. poort met elektronika , zodanig dat er slechts een beperkte stroom kan lopen , wat in dit geval blijkbaar niet is gebeurt.

Vermelding typenr was/is volgens mij het vermelden waard , wat jammer genoeg niet is gebeurt.

Peter

Ik -denk- dat het kortssluiting is want andere oplossing kom ik zelf niet.
Het was een klein tik van electrisch geluid die ik hoorde voordat het eenmaal dichtknalde.
En die opend niet meer/reageerd niet.

Ik vermoed ook dat het aan mijn headset ligt.
Als ik die microfoon-plugin in pc doet, maakt die nogal een harde kraak geluid en ...Ik geloof dat dat vooral de oorzaak is.

Maar ik zal de headset inwisselen en idd ff de bedrijf bellen.

Bedankt voor het helpen, echter ik sla er helemaal achterover van.

ASUS Zenbook UX31 kortgesloten na hoofdtelefoon in USB

Ik heb zelfde probleem meegemaakt als Japan. Maar gelukkig met behulp van "Google" ook weer succesvol weten te verhelpen. Dit bericht is dus vooral voor mede ASUS-eigenaren die tegen zelfde aan gaan lopen. Zoals sommige reageerders doen geloven is dit zeker geen onzin verhaal.

De laptop: Asus Zenbook UX31...

Het probleem: per ongeluk in het donker een hoofdtelefoon plug in de USB poort (aan linker zijde) geplugd. Scherm ging direct op zwart. Laptop reageerde niet meer op aan knop (ook niet na langer inhouden). Ook niet na opladen via netstroom adapter.

De oplossing: batterij loskoppelen voor een minuutje en weer aansluiten. Hierna startte de laptop weer als vanouds. Let op; voor de Asus zenbook betekent dit wel dat je met een kleine schroevendraaier (officieel een TORX maar een PLATTE kop werkt ook) de onderzijde van de laptop dient te verwijderen. En vervolgens voorzichtig de batterij dient los te koppelen (na nog eens 3 KRUIS kop schroeven verwijderd te hebben). De connector is erg fragiel uitgevoerd, dus niet te hard trekken.

Welkom jnaber,

Na dit laatste bericht gaat het topic op slot aangezien het topic uit 2011 is en dus niet meer actueel. Nog bedankt voor de oplossing, misschien hebben andere mensen er nog wat aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan