Asus laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ailure

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2014
Hallo iedereen

Mijn pa en ik zijn gisteren gaan kijken voor een nieuwe laptop. Hij moet draagbaar zijn naar school en ik moet er in de lessen mee kunnen werken (studeer aan de hogeschool). Verder ook voor thuisgebruik. Ik krijg Photoshop en Indesign e.d. dus daar hebben ze in de winkel rekening mee gehouden. Ik kreeg allemaal Asus laptops voorgeschoteld.. Hij zwoor bij Asus, dat het zo goed is. Het budget van ons was €700-800. Nu hebben we uiteindelijk gekozen voor een iets 'zwaardere'.

Het is een Asus X550LD-XX173H-BE. Ik als noob in laptops en electronica weet eigenlijk niet zoveel van laptops. Dus zouden mensen hier hem even willen nakijken of hij goed is? Ervaringen met deze laptop? Er is nog niets betaald. Hij was in stock en kwam binnen zo'n twee dagen aan en dan wordt hij in orde gezet door de winkel. Dus zal voor volgende week zijn dat ik hem kan halen zeiden ze. Ik zou graag weten of hij snel is en of je er goed video's mee kan kijken want thuis kijk ik wel eens series op de laptop. Verder ook de batterijduur, hoe lang ik in de les kan tot hij moet opladen. Indien het niet veel is, kan je een sterkere accu apart aankopen die langer meegaat? En dan natuurlijk het Photoshop gebeuren.

Meer info: http://www.vergelijk.be/notebook/asus/x550ld_xx173h_be/specs.rhtml

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Asus is qua merk een merk wat tot de beste behoort alleen jammer dat de resolutie niet 1920 x 1080( Hd dus) is en gezien wat je je met het notebook wilt gaan doen lijkt mij de processor wat zwak maar dat zal door je budget komen;)
Deze zou een wat betere optie zijn maar is ook wat duurder en/of hij in België te koop is

Laatst bewerkt:
Momenteel heb ik een HP Pavilion g7. Welk model precies weet ik niet. Maar vergeleken met die Asus, welke is dan beter?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb even de quote van je verwijderd aangezien deze niet nodig is een quote is om op iets te attenderen;)

Welke Asus bedoel je de link van jou of van mij en type hp zou toch ook wel fijn zijn:thumb:

Oh oke, geen probleem :p
De Asus van mij. Hoe kan ik achter het type HP dat ik heb komen? Op de sticker aan de onderkant staat niets dat mij daartoe leidt.

Bij systeen in configuratiescherm staat gewoon HP Pavilion g7 Notebook PC trouwens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Misschien even kijken welke hardware erin zit met deze bv.http://www.piriform.com/speccy.
Even je laatste twee berichten samengevoegd je kan ook bericht aanpassen hoor is misschien even wenen omdat je nieuw ben maar went snel:thumb:

Ja sorry, op forums ben ik niet nieuw maar deze werkt wat anders ;) Het lukt me niet om te downloaden.. Ik krijg error. :/

Toch gelukt met Speccy. Ik had even verbindingsproblemen denk ik. Wat moet je nu weten? :) Ik krijg dit:
dsfg.png

Hoi,

Qua merk ga je erop vooruit de hp heeft de eerste generatie i3 processor een ingebouwde videochip dus een stuk minder wat de asus-en aangaat waarbij gezegd de Asus van mij het wat meer scheelt. zal dus wat te kort komen met wat je wil.

Oei... Kan ik dan best die winkel contacteren om toch een stapje hoger te gaan? Het is wel al twee dagen geleden dat ik er heen ging dus mijn Asus is vast al onderweg... Maar ik wil ook niet betalen voor iets dat niet goed is. Nochtans zei hij dat ik het daarmee kon doen.

Hoi,

Kan ik niet voor je beslissen zeg niet dat de asus van jou slecht is zal kunnen wat je wil alleen de link van mij zal iets vlotter zijn of dat 100 euro waard is zal je zelf moeten beslissen je gaat er ten opzicht van de hp er in ieder geval op vooruit.

Zolang ik alles ermee kan doen zonder veel problemen is het voor mij prima. Ik begrijp dat een hogere prijsklasse uiteraard beter zal presteren. Maar als het met deze ook kan...
In ieder geval is het al veel waard dat de Asus toch beter is dan mijn huidige HP. :)

Hoi,

Ja hoor dat is zeker en inderdaad kan altijd beter maar is meestal ook slechter voor je portemonnee;)

Ja dan ben ik nu toch gerust :) Ik was vooral bang dat die Asus slechter zou zijn en minder zou presteren dan mijn HP. Qua snelheid e.d. ben ik van mijn HP eigenlijk wel tevreden, dus die Asus zal dan wel helemaal top zijn voor mij :) Alleen aan de kwaliteit van het materiaal van mijn HP schort van alles: cd station los, schroef aan het beeldscherm los, moeten opsturen wegens de ventilator en dus de behuizing vervangen... Bedankt dus!

Hoi,

Geen dank succes met de aankoop en veel plezier met de Asus:thumb:

Nog even dit: heeft mijn HP dan wel een beter scherm dan de Asus? Of heeft de HP ook geen HD?

Hoi,

Kan je zelf even zien rechtermuisknop op je buroblad en dan resolutie en alles onder de 1920 x 1080 is geen hd

Resolutie is 1600 x 900, geen HD dus. Dus qua beeldscherm is er geen verschil qua beter/slechter als je de Asus met de HP vergelijkt?

Hoi,

Denk zo te zien dat je hp een 17 inch is en de Asus is een 15,6 inch dus daar zit verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan