ASUS liver update

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro pizza

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,

Op mij laptop zit standaar asus live update, nu krijg ik de melding om een update te doen, maar er staat alleen een versienummer en niet wat de update inhoud (zie bijlage) Moet ik/is het verstandig om deze update uitvoeren of niet?
live update.jpg

Mvg, Ruben

Hoi....

Zag idd in een ander topic van je dat je een nieuwe laptop hebt.Ik heb sinds een week ook een Asus.Gauw die live update eraf gegooid(uitgeschakeld).Als alles goed werkt is dat helemaal niet nodig.Werd gek van die meldingen.

Hoi,

Ja dat is een programma die weinig nut heeft snap niet dat ze die installeren. zouden ze beter als optie moeten geven om te installeren zo zijn er nog wel een paar van die programma's .

Bedankt:D
Begin nu alleen toch het idee te krijg dat er iets niet goed is met mn laptop, als ik in windows vekenner een aantal mappen open, krijg ik de melding dat windows verkenner niet meer werkt en wordt het afgesloten. Avg werkt niet: avgfail.jpg heb al een keer systeemherstel gedaan tot voor de windws updates en toen was alles weer goed, maar nu begint alles gewoon weer opnieuw:( ook werken de toetsen voor het geluid en de FN toetsen niet meer. Krijg nu bij het openen van verkenner: explorer.png en AVG laat dit zien:AVG.PNG

Ruben

Laatst bewerkt:
Hoi,

Gezien je eerdere problemen had je als back-up dvd's gemaakt?

ja, nadat ik systeemherstel heb gedaan, maar voordat ik opnieuw updates heb geïnstalleerd heb ik een backup gemaakt. Maar ik weet niet wat er op de backup staat, het is automatisch gedaan door een asus backup programma, had wel 5 dvd's nodig.

Klopt..hier ook 5 dvd's.Dit is om je laptopje terug te brengen naar beginstaat zoals je de laptop gekocht hebt.

Hoi,

Dus niet bij eerste opstart gedaan :confused: jammer gezien je eerder problemen had dat even beter geweest. zie in je ander topic dat je cd/rom dvd's erbij had gekregen wat zijn dat voor cd-rom's?

Dus niet bij eerste opstart gedaan

Het maken van die dvd's haalt die van een verborgen partitie af.Maakt dus niet uit wat je daarnaa allemaal aangepast hebt.
Zou dus gewoon nog eens proberen om terug tegaan naar zoals die bij aankoop was.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oke :thumb:, weer wat geleerd ging eigenlijk er van uit van niet maar dan zou ik dus de terug gaan naar de begin situatie en overnieuw beginnen.

Er zit 1 cd bij met drivers enz. Naam van de disc is: DRIVER & UTILITY VER.1.0 N55SF. Verder las ik net in de handleiding dat er naast de backup cd ook nog een recovery station op de pc staat en dat ik die kan activeren door bij het opstarten F9 in te drukken, kan ik dit niet beter doen dan systeemherstel of de backupcd gebruiken?

Mvg
Ruben

Lees onze eerder bericht. maar de f9 zal ook wel werken zou wel even als je die er al op heb je bestanden voor de zekerheid veilig stellen

Laatst bewerkt:
Oké, dus door die backup te doen veries ik dan geen garantie? Want dan probeer ik het toch eerst met die cd's omdat ik geen recovery partitie kan vinden

Hmm dit begint een beetje door elkaar heen te lopen, ik probeer eerst de reovery dvd wel het staat zo in mijn handleiding:
1. insert e recovery dvd into the optical drive. Your notebook PC needs to be powerd on.
2. Restart the notebook pc and pres [Esc] on bootup and select the optical drive (may be labeled as "CD/DVD") and press [Enter] to oot the recovery DVD
3. Select Ok to start to restore the image
4. Select OK to confirm the system recovery
5. Follow the onsceen instructions to complete the recovery process

Door elkaar wat bedoel je ? als je zoals je schrijft doet gaat het goed volgens mij.

Ik bedoelde het gesprek: de vragen van mij en de uitleg van jullie liep wat door elkaar.
Bedankt voor de hulp. ik ga hem nu recoveren, dus ben over een uur(?) ofzo wel weer terug om te zeggen of het gelukt is of niet:P

Haha... zo staat bij mij ook in boekje maar dan in het Nederlands.
F9 is ook een optie.Daar heb je dan nog 3 mogelijkheden.Alleen C,alle partities of een C en D maken.

Recovery is gelukt, nu maar hopen dat hij het goed blijft doen :O

Bedankt voor alle reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan