Asus M2A-VM HDMI, geen audio?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sockslayer

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb sinds kort een nieuw systeem in elkaar gezet met een m2a-vm moederbord erin. Alles goed gegaan, ondertussen ook windows etc. geinstalleerd, alleen ik heb geen geluid. Ik heb van de bijgeleverde driver cd de Realtek HD audio driver geinstalleerd en het besturings programmatje wat daarbij zit kan wel geluid maken, helaas geeft elk ander programma geen geluid.

Als ik bij control panel/sounds and audio devices kijk staat er ook " No audio device"

Heeft iemand ervaring met dit probleem? ik ben zelf nog op internet aan het zoeken naar informatie aangezien ik gewend ben om AC97' te hebben voor audio en nog nooit HD audio heb gehad.

Ik heb ook een Asus M2A-VM HDMI en heb net even de audiodriver geïnstalleerd.Ik kan wel een CD afspelen.

Dubbelklik eens op het volume-icoon op de taakbalk,dan opties > Eigenschappen,daar kun je meer mogelijkheden inschakelen.

Staat daar wellicht ergens een vinkje bij dempen?

Btw,welke besturing draai jij,ik heb ook problemen met de videodriver in XP,dan trilt het beeld van m'n CRT monitor rechtsonderin.

In Vista heb ik daar geen last mee.

Verder geeft de LAN netwerkkaart-driver problemen,internetverbinding valt nogal eens uit.

Greetz

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie wanderer, ik heb nog verder gezocht en uiteindelijk een vinkje bij
"mute rear panel output if front panel mic connected" weggehaald. Nu werkt die wel terwijl ik niet eens een microfoon heb aangesloten :p

Deze is gelukkig opgelost :)

Mooi zo :thumb:

En nog bedankt voor je reactie op mijn vraagjes :rolleyes:

Oeps, sorry had er een beetje overheen gelezen. Ik heb zelf geen problemen met trillende hoekjes rechtsonderin. Ik heb wel WinXP en een CRT monitor, maar bij mij trilt er niks. Ik heb de laatste ATI driver gedownload en die werkt voor mij prima.

Mijn onboard LAN gebruik ik (nog) niet, ik heb er zelf een PCI wireless LAN kaart in gedaan.

Ik heb de laatste ATI driver gedownload en die werkt voor mij prima.
Zou je mij het versie nr. en datum van die driver willen doorgeven?

Greetz

Uit DxDiag:

Driver: ati2dvag.dll
Version: 6.14.0010.6660
Date: 1/9/2007 01:13:06

Hopelijk heb je er wat aan.

Groeten,
Brian

@Sockslayer

Ik heb een hogere versie,maar van een vroegere datum :confused: Nogal ondoorzichtig allemaal als je het mij vraagt.

Ik ga in elk geval proberen die van jou te vinden.

Bedankt :thumb:

Driver Name: ati2dvag.dll
Driver Version: 6.14.0010.6715 (English)
DDI Version: 9 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 7/28/2007 05:30:45, 269312 bytes

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan