asus m2n-e pci hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
hallo iedereen,

Ik gebruik een zeer verouderd asus m2n-e moederbord met 4gb ddr2 ram en athlon x2 4200+ 2.44ghz en geforce 8800gt, maar omdat het voor mij te duur word om in 1 keer alles te vervangen (moederbord naar am3 proccessor naar am3 geheugen naar ddr3) wil ik deze nog wel blijven gebruiken.

Nou wil ik het zo hoog mogelijk upgraden voor wat mijn moederbord aan kan. Ik zat te denken aan een athlon x2 6000+ 3ghz dit moet kunnen met een nieuwe processorkoeler.

Maar mijn grootste probleem is dat ik niet weet welke videokaarten hierin passen. Ik wil eigenlijk een radeon hd4890 1gb halen maar ik wil toch eerst zeker weten of die wel gaat draaien in combinatie met mijn moederbord.

alvast bedankt voor alle hulp

WELKOM OP HELPMIJ

Ja hoor gaat gewoon werken.Je bord heeft een pci-e(x16) slot en dat is voor de door jou genoemde videokaart.

Op deze lijst kan je btw zien wat de cpu support is.

EDIT: kijk wel of je voeding voldoende is voor een nieuwe kaart.Ik gok van wel als je nu een 8800 draait.But be sure...

Laatst bewerkt:
nice dank je dan zal ik morgen eens ff kijken waar ik dat ding kan halen

hopen dat jullie mij met nog 1 ding kunnen helpen. Ik zag op die link staan dat mijn moederbord ook am3 cpu's aan zou kunnen (quad cores etc) maar dit lijkt mijzelf vrij onlogisch. Dus misschien weet een van jullie of ik ook am3 cpu's op mijn am2 moederbord kan doen?

alvast bedankt

ja ik dacht het ook, maar ik wil dingen toch wel zeker weten voor ik er 100-200 euro ofzo aan uit ga geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan