ASUS M2N-SLI Deluxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsonlyme001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Beste Helpmij'ers,

Ik heb hier een oude PC staan welke altijd gewerkt heeft en uit elkaar gehaald is en opzij gelegd is. Deze heb ik afgelopen week weer in elkaar gezet zoals het altijd zat. Echter nu het volgende probleem:

PC gaat aan, piept niet geen beeld moederbord POST niet. Dit als enkel de CPU en RAM aanwezig is.

Zodra ik de PC aanzet zonder RAM en videokaart geeft hij ook netjes zijn foutcode af, ik heb geen ram en piept een aantal keer. Na terug zetten van ram en PC weer aanzetten POST deze weer niet en ook geen error piepjes.

Iemand enig idee waar dit fout gaat? Alles is dubbel gecontroleerd, alle stekkers voor stroom zijn aangesloten PC is 2x uit elkaar geweest en weer in elkaar. Nergens wordt kortsluiting gemaakt. CMOS heeft al een reset gehad en de bios ook. PC is minimaal aangesloten met 1GB ram, 1 videokaart en 1 hardeschijf.

Wie o Wie kan mij uit de brand helpen?

Het gaat om de volgende setup:

PROC: Durf ik zo niet te zeggen. deze heeft gewoon in de mobo gezeten toen het opzei gelegd is.
Mobo: Asus M2N-SLI Deluxe
VID: Nvidia 8800 GT Alpha Dog edition
HDD: WD 500GB Sata

Groet,

ItsOnlyMe

als een pc niet door zijn POST komt is er een grote kans dat er een hardware fout is
je zegt zelf dat als je het werkgeheugen erin gooit hij het niet doet?

heb je ook ander werkgeheugen geprobeerd?
processor ook in een ander moederbord geprobeerd?
moederbord met een andere processor geprobeerd?

alleen zo kom je er achter welk onderdeel de fout bevat

Hoi Firest0rm,

Ik heb verder geen andere onderdelen meer die ik in deze PC kan doen om het e.e.a te testen. Het heeft altijd gewerkt en is gewoon zo aan de kant gelegd.

Zonder werk geheugen piept hij dat er dus iets niet klopt, zodra je dit er in doet en hem weer aanzet hoor je hem niet meer, maar hij geeft dan ook geen beeld. dit doet hij ook niet als er geen ram in zit. zonder videokaart piept hij ook niet.

Zou toch raar zijn als het weer zo uit de doos komt en het ineens niet meer werkt zonder enige reden? Er is verder niks mee gebeurd, gevallen, gestoten etc. Heeft netjes in de doos op zolder gelegen voor de afgelopen 1 / anderhalf jaar.

Ook de 4 RAM balkjes welke ik heb maakt niet uit welke ik er in doe zelfde probleem als hier boven blijft :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

In het verleden had ik ook een asus bord die als hij een poosje uit had gestaan en geen beeld vertoonde moest toen een bios reset doen probeer dat eens wie weet.

Laatst bewerkt:
Hoi Firest0rm,

Ik heb verder geen andere onderdelen meer die ik in deze PC kan doen om het e.e.a te testen. Het heeft altijd gewerkt en is gewoon zo aan de kant gelegd.

Zonder werk geheugen piept hij dat er dus iets niet klopt, zodra je dit er in doet en hem weer aanzet hoor je hem niet meer, maar hij geeft dan ook geen beeld. dit doet hij ook niet als er geen ram in zit. zonder videokaart piept hij ook niet.

Zou toch raar zijn als het weer zo uit de doos komt en het ineens niet meer werkt zonder enige reden? Er is verder niks mee gebeurd, gevallen, gestoten etc. Heeft netjes in de doos op zolder gelegen voor de afgelopen 1 / anderhalf jaar.

Ook de 4 RAM balkjes welke ik heb maakt niet uit welke ik er in doe zelfde probleem als hier boven blijft :(

het is normaal dat de pc begint te piepen als er geen ram in zit
het kan dus zo maar zijn dat het werkgeheugen kapot is

dat het stil heeft gestaan betekend niet dat het niet kapot kan gaan!

@firest0rm,

Hij schrijft dit: Zonder werk geheugen piept hij dat er dus iets niet klopt, zodra je dit er in doet en hem weer aanzet hoor je hem niet meer dus volgens mij hoeft het niet het geheugen te zijn dit omat er dan geen piep eer is

nee dat bedoel ik juist

een moederbord hoort te piepen als er geen werkgeheugen in zit

zodra dit er wel in zit en hij komt niet door zijn POST is het juist een aanduiding dat het geheugen wellicht brak is!

als Power on self test faalt start hij niet door en dat kan je alleen krijgen als er hardware fouten zijn

Laatst bewerkt:
Allen,

Bedankt voor jullie reacties.

Probleem is vannacht na veel gepruts uit zichzelf opgelost. Stroom er meerdere malen af, onderdelen weer stuk voor stuk er in aan/uit weer opnieuw etc. Toen starte hij ineens op en gaf beeld. Blijft een raar iets.

ItsOnlyMe

Hoi,

Nou dat is fijn met je gepruts los je zo een probleem op:P fijn dat hij weer werkt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan