asus m4a89gtdpro memok

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel1992

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Ik heb vandaag aan mijn pc een ram module toegevoegd (zelfde als wat er al in zat) en een nieuwe ssd. Nadat ik deze heb geplaatst en mijn nieuwe windows wilde gaan installeren kreeg ik geen beeld.

Toen viel me ook op dat het memok lampje op het moederbord brandde. Hierna elke keer een ram module eruit gehaald en telkens opnieuw opgestart, echter blijft het lampje nu branden en krijg ik geen beeld.

Kan iemand mij verder helpen met nuttige tips of een oplossing.

Alvast bedankt

Ik zou de moederbord handleiding eens doorlezen over de betekenis van die MemOK! - Led en functie van de bijbehorende schakelaar, misschien dat dat helpt: hoofdstuk 2.7.1.
En ook even in de BIOS kijken of beide geheugenbankjes daar getoond worden..

Laatst bewerkt:
Deze heb ik inderdaad doorgelezen en geeft aan dat dit te maken kan hebben met het ram dat je installeerd. Dat het incompatible kan zijn, echter is het geïnstalleerde ram exact gelijk. Ook als ik hem eruit haal blijft het issue zich voordoen.

In de bios kan ik helaas niet kijken, zoals ik aangaf gaat het scherm niet aan. Je ziet dat het scherm registreert dat het aangesloten is maar gaat daarna gewoon op standby.

En je hebt de MemOK!-schakelaar ook ingedrukt..?
Als je met een zaklamp op het scherm schijnt, dan zie je ook niks..? Zou nl. kunnen dat de back-light van het scherm ermee gestopt is..

Heb je het over 1 bank of meerdere banken, je zal ze dan ook in de juiste bank moeten prikken.
1 bank = in slot A1
2 banken = in slot A1 en B1
3 banken = geen optie
4 banken = spreekt voor zich.

Je zegt ook een zelfde bank er bij te plaatsen als die er al in zit, mogelijk is de nieuwe bank stuk.
Gebruik geen non-ecc en ecc door elkaar. ff checken.

Heb dit op het moment allemaal geprobeerd. Ook zo kaal mogelijk opstarte helaas allemaal hetzelfde resultaat. Ook de opstelling zoals hij eerst was geeft dit resultaat. Ook meerdere schermen geprobeerd om uit te sluiten dat het hieraan ligt. Memok schakelaar ook geprobeerd. Gaat knipperen en daar a weer branden

Krijg je wel bios beeps als alles eraf en eruit is behalve de voeding uiteraard, de systeemspeaker en CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan