Asus mobo P4B533 2x HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Is het mogelijk om bij een Asus P4B533 Mobo 2 HD aan te sluiten. Het gaat om een 80 en 300 GB HD. Beide IDE. Het is een winkel niet gelukt ze beide intern aan te sluiten (het gaat om een pc van een collega). Ik zou haar graag helpen, maar kan de info van haar Mobo t.a.v. de max. HD grootte niet vinden. Waar kan ik deze info vinden.

Wat zou er verkeerd gegaan kunnen zijn. BIOS en jumper instellingen zijn het niet. Het moet toch kunnen om 2 HD te installeren.

Alvast bedankt.

Hebben de schijven een conflict door de Master/Slave jumper? Als je beide schijven op cable select zet, wordt dit zelfs automatisch aangepast.

Schijnt de winkel al naar te hebben gekeken. Volgens mij is het zo dat een MOBO een max. HD grootte kan ondersteunen. Maar deze info kan ik niet vinden, dan zou ik dit in ieder geval kunnen uitsluiten.

Bios updaten. Kan helpen, zeker als je te maken hebt met een oudere PC. Ik heb dit zelf ook tegen gekomen.

Ook moet je een XP SP1 hebben. De eerste XP zonder SP1 ondersteund ook geen harde schijven goter dan ??GB. Wel zijn er progjes te downloaden zodat een ouden windows toch grote HDD kan ondersteuen. Die zijn te vinden op de site van fabrikant van HDD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan