asus , msi of jetway

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyberfighter

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2002
Ik wou graag even jullie mening weten over 3 moederborden. Ik weet dat iedereen er anders over denkt maar zouden jullie even willen reageeren met jouw keuze en het ook beargumenteren. Hij is voor een amd 2400+ proccesor. Ik heb er 3 uitgekozen een: asus, msi en een jetway. Jetway is erg goedkoop en ondersteunt zowel ddr als sd-ram. Mijn pa heeft ook een jetway moederboard en heeft er geen problemen mee. Maar waarom is jetway wel erg goed ik hoef geen super deluxe moederbord maar toch en goede.
Dus maak jouw keuze en beargumenteer:

----- INFO VAN NORROD -----

Jetway V266B SDR/DDR socket A
Prijs: € 69,50

Omschrijving:
Dit Jetway moederbord is geschikt voor alle AMD processoren vanaf AMD Duron en hoger. Op dit moederbord past SDRAM en DDRAM.

Technische specificaties:
- Support Socket-A for AMD Athlon /Duron cpu at 266MHz FSB
- Chipset: VIA Apollo KT266A(VT8366A) System controller
- Five 32-bit PCI Bus Master slots
- One CNR (Communication Network Raiser) Slot
- 2 x 168-pin DIMM Sockets support PC133/PC100 SDRAM
- 2 x 184-pin DDR Module Socket
- On Board USB: 6 X USB Ports Connector
- ATX Form Factor with 30.5cm X 24.4cm

-----

Asus A7V8X KT400 AMD Athlon
Prijs: € 107,50

Omschrijving:
De A7V8X is het mainstream moederbord van Asus. Het bord is geschikt voor AMD Duron en XP processoren in combinatie met DDR 400 geheugen (266 en 300 geheugen werkt ook)

Het Asus moederbord is zeer uitgebreid te noemen. Alles wat je je maar kunt wensen zit erop. Asus heeft nogal zijn best gedaan om van dit moederbord een alleskunner te maken.
Een aantal functies:
- 6x USB 2.0
- LAN
- 8x AGP
- ATA 133

De A7V8X wordt o.a. geleverd met WinCinema (WinDVD / WinRIP / WinCoder en WinProducer)

- AMD Athlon XP / Duron socket A
- VIA KT400 / VT8235 chipset
- FSB 266 / 200
- 3x DDRAM (DDR400 maximaal 2 DIMM's)
- Memory bus 400/333/266/200
- Maximaal 3.0Gb
- ATA 133
- Onboard audio (CM9739-6CH CODEC
- AGP 8x
- 6x PCI
- 6x USB 2.0
- afmeting moederbord (ATX) 24,5cm bij 30,5cm
-----

MSI KT4 V KT400 AMD
Prijs: € 105,00

Omschrijving:
MSI mainboard geschikt voor AMD processoren (AMD Duron 1.0Ghz + / XP 1800+ en hoger).

Special features
- PC Alert 4
- Fuzzy Logic 4
- Live BIOS
- Live Driver
- Live Monitor

- Supports Socket A (Socket 462) for AMD® Athlon XP/Athlon/Duron processor
- Supports 800MHz up to 1.8GHz (Athlon XP 2200+) processor
- VIA® KT400 Chipset
- FSB @200/266/333 MHz
- Supports DDR200/266/333/400 memory
- AGP 8X and PCI advanced high performance memory controller.
- VIA® VT8235 Chipset
- Dual channel Ultra DMA 66/100/133 master mode EIDE controller.
- ACPI & PC2001 compliant enhanced power management.
- Integrated USB 2.0 controller.
- FSB 100/133 MHz clocks are supported.
- Supports six memory banks using three 184-pin DDR SDRAMs.
- Supports up to 3GB memory size.
- 1x AGP 2.0 4x/8x. (Accelerated Graphics Port) slot.
- 6x 32-bit PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).
- On-Board IDE An IDE controller on the VT8235 chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA133/100/66 operation modes.
- Audio C-Media 8738MX 6-channel audio + SPDIF out.

On-Board Peripherals
- 1 floppy port supports 2 FDDs with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M and 2.88Mbytes
- 2 serial ports (COM A + COM B)
- 1 parallel port supports SPP/EPP/ECP mode
- 1 IrDA connector for SIR/ASKIR/HPSIR
- 1 audio port
- 6 USB 2.0 ports (Rear * 4/ Front * 2)

BIOS
- The mainboard BIOS provides ïPlug & Playï BIOS which detects the peripheral devices and expansion cards of the board automatically.
- The mainboard provides a Desktop Management Interface (DMI) function which records your mainboard specifications.
- ACPI, 1.0a, APM1.2, PnP 1.0a, SMBIOS 2.3, USB 2.0, WFM 2.0, Boot from USB device.
- Dimension 30.5 cm(L) x 23 cm(W) ATX Form Factor

Alvast iedereen bedankt.

Greetz Cyberfighter

Laatst bewerkt:
Jetway is goedkoper omdat er een langzamere chipset op zit, verder blinkt jetway over het algemeen niet uit in snelheid en stabiliteit.
Asus betrouwbaar en snel maar dat geldt ook voor MSI, voor mij zou jetway dus afvallen en de twee andere is meer een kwestie van smaak.

Bij het msi moederboard staat dit:

Omschrijving:
MSI mainboard geschikt voor AMD processoren (AMD Duron 1.0Ghz + / XP 1800+ en hoger).

Dan is hij dus niet geschikt voor een 2400+
Ofwel, mijn voorkeur gaat nu uit naar een asus..

Greetz Cyberfighter

Geplaatst door Cyberfighter
Bij het msi moederboard staat dit:

Omschrijving:

Dan is hij dus niet geschikt voor een 2400+
Ofwel, mijn voorkeur gaat nu uit naar een asus..

Greetz Cyberfighter

BIOS-update en je kan iig tot een 3000+. :)

Das wel erg mooi natuurlijk.
Is het updaten verder simpel verlopen dus geen geklooi met errors enzo?

En hou zit het met dat 4x usb aan de achterkant en 2 x usb aan de voorkant? Ik neem aan dat 4x usb achterkant gewoon zo in je systeemkast ken aan de achterkant. En die 2x voorkant usb met een kabeltje?

Greetz Cyberfighter

Das wel erg mooi natuurlijk.
Is het updaten verder simpel verlopen dus geen geklooi met errors enzo?

En hou zit het met dat 4x usb aan de achterkant en 2 x usb aan de voorkant? Ik neem aan dat 4x usb achterkant gewoon zo in je systeemkast ken aan de achterkant. En die 2x voorkant usb met een kabeltje?

Greetz Cyberfighter

Geloof et wel.

Dat updaten is zo makkelijk als et maar kan. Gewoon downen die hap, uitpakken naar een map op de c:\-schijf en dan pc opnieuw opstarten in DOS-modus en van daaruit flashen. Et werkt erg simpel en doeltreffend. Wees er alleen zeker van dat de stroom niet op dat moment uitvalt. :D

Geplaatst door Muurhond

Geloof et wel.

Dat updaten is zo makkelijk als et maar kan. Gewoon downen die hap, uitpakken naar een map op de c:\-schijf en dan pc opnieuw opstarten in DOS-modus en van daaruit flashen. Et werkt erg simpel en doeltreffend. Wees er alleen zeker van dat de stroom niet op dat moment uitvalt. :D

Ik zal dan wel even regelen met essent dan hij niet uitvalt :D nee grapje. Maar MSI bevalt je dus goed. En hoe lang denk je de bios kunt updaten? Wat ik bedoel is kan ik hem zeg maar nu kopen en straks bv een proccesor van 3200+ kopen stell die bestaat straks?

Greetz Cyberfighter

Ik zal dan wel even regelen met essent dan hij niet uitvalt :D nee grapje. Maar MSI bevalt je dus goed. En hoe lang denk je de bios kunt updaten? Wat ik bedoel is kan ik hem zeg maar nu kopen en straks bv een proccesor van 3200+ kopen stell die bestaat straks?

Greetz Cyberfighter

Dat kan niemand zeggen denk ik. Et is maar net hoelang MSI ondersteuning blijft geven. Dit geldt voor elk merk van een fabrikant.

Maar de 3200+ lijkt mij ook geen probleem.

Geplaatst door Muurhond

Dat kan niemand zeggen denk ik. Et is maar net hoelang MSI ondersteuning blijft geven. Dit geldt voor elk merk van een fabrikant.

Maar de 3200+ lijkt mij ook geen probleem.

Ok bedankt, ik ga nu nog maar ff wat sparen en wachten dan is hij wel weer goedkoper ik ga dus wel voor MSI dat staat nu vast misschien een iets nieuwere versie van het moederboard. En misschien wel een 3000+ nou ja als ik mijn geld bij elkaar heb en alles heb gekocht en het werkt horen jullie het wel. Heb ik vast nog wat vraagjes voordat ik alles in elkaar ken zetten en voor dat ik het definitief koop.

Greetz Cyberfighter

p.s iedereen nogmaals bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan