ASUS N56VJ Uitval door onbekede reden. (Kernel-Power)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Berichten
253
Beste,

En enige tijd heb ik een probleem met mijn ASUS laptop.
Ik kom er maar niet achter waar het aan ligt..
Gelukkig is het probleem niet erg hinderlijk want het komt zelden voor..

Op een één of andere manier valt mijn laptop soms uit het niks uit.
Hij is niet te warm, en stof kan het ook niet zijn.
Probleem komt zowel voor met als zonder accu.

Niet al de foutmeldingen in de afbeelding hieronder komen uit het uitval probleem voort.
Maar van de bovenste weet ik het zeker, want dat is net gebeurd.

Knipsel.jpg

Ik heb ook de details bijgevoegd hieronder:
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 10-5-2014 14:10:49
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: Marijn-Laptop
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>3</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-05-10T12:10:49.090741800Z" />
<EventRecordID>6776</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Marijn-Laptop</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

Is er iemand die hier raad mee weet?

Btw, jullie vragen je misschien af waarom ik de laptop niet naar de winkel heb gebracht, nou de reden daarvoor is: ik heb hem veel nodig voor school.. En een leen laptop doen ze niet aan bij Paradigit.. En laat ik hem repareren ben ik hem 4/6 weken kwijt.
Maargoed, als het probleem zich nog steeds voordoet als de zomervakantie begint, dan ga ik wel gewoon terug naar de winkel.:thumb:
 
Heb precies de zelfde laptop.
Had dezelfde melding als jij en bij mij bleek de harde schijf kapot te zijn.
 
Hm ja, dan is de vraag welke HDD dat is, ik heb de originele erin, in een caddy en een SSD als primaire schijf..
Heb jij hem gewoon opgestuurd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 'm weer gebracht naar de winkel waar ik 'm gekocht had(MyCom)
Bij mij was de standaard HDD stuk.

Ik heb 'm net als in jou geval ook voor school nodig, het duurde iets van 3-5 weken voor ik hem terug had.
Gelukkig kon ik een leen laptop krijgen van hun.
 
Okéoké.
Ik heb even aan een maatje van me gevraagd die daar werkt of die toch niet iets kan regelen met een leen ding.

Misschien dan ook maar gewoon terugsturen.
Weet "bijna" in ieder geval de oorzaak.
Dat maakt het misschien ook weer een stuk makkelijker/sneller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je ou ook eerst eens voordat je gaat opsturen even de hd kunnen testen met bv hd tune
 
Jep, gedaan!
Maar heeft geen fouten ondekt..

Kan me alleen herinneren dat ik eerder een probleem heb gehad met een hardeschijf.
Heb daar destijds ook een scan overheen gedaan, en daar kwam ook niks uit..

ff het antwoord afwachten van de winkel en asus, over een bruikleen laptop!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan