Asus n56vm bios toegang als admin

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik heb ooit is mijn laptop weggebracht omdat hij er vreemd deed, en ik dacht dat hij waterschade had. Dat bleek allemaal mee te vallen en alleen het toetsenbord was kapot. Nu heb ik dat toetsenbord vervangen en werkt mijn laptop weer.

Maar sinds ik mijn laptop heb weggebracht zit er een admin wachtwoord op het bios. Als ik in het bios zit heb ik alleen user rechten, dus ik kan geen boot instellingen veranderen. Heeft iemand enig idee hoe ik in het bios kom als administrator?

Verhaal halen bij de computerzaak, je hebt tenslotte niet gevraagd om een wachtwoord. Dat is gewoon een vorm van diefstal.

@K1pje, jaa dat zou ik normaal gesproken doen, maar het is al enkele maanden geleden, en helaas is het een afzetter, en zou hij me er nog 60 euro voor rekenen ook.

@TigoGP, ik heb zojuist inderdaad mijn laptop open gemaakt, maar kon geen bios batterij vinden.
Heb wel een work-around gevonden door via escape de boot selectie te kiezen.

Je moet verder naar beneden lezen, daar staat de 'oplossing'

Laat ff weten of / hoe het gelukt is.

@TigoGP, eerst de datum op 1 februari gezet, maar dan kreeg ik invalid password. Daarna de datum op 2 januari gezet, en kwam inderdaad in het bios met admin rechten!
Heel erg bedankt, ik had de post zelf al gezien, maar heb over de onderste post heen gekeken, erg bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan