Asus N751JK upgraden met SSD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
61
Goedemorgen forummers,

recentelijk heb ik de hand kunnen leggen op een refurbished Asus N751JK voor een hele leuke prijs. Ik was al lang op zoek naar een vervangen van mijn oude X71a en niet alleen 17" en goede specs voor een lang leven waren een eis, maar ook het gemak van het uitbreiden van de opslag capaciteit was me op de vorige goed bevallen. Ik ben dus heel lang op zoek geweest naar een betaalbare laptop waarbij er twee HDD's makkelijk geplaatst/vervangen konden worden. Helaas is die informatie verre van eenvoudig te vinden en zijn zelfs de websites van de fabrikanten moeilijk te doorgronden op dat gebied.

De N751 JK voldoet (ondanks de leeftijd) perfect aan deze wensen en omdat ik 'm eigenlijk vooral gebruik als mobiel kantoor maakt dat dus allemaal niet uit. Wat zeer fijn is, is de perfecte bereikbaarheid van de upgrade items: door slechts één schroefje los te halen kun je de klep wegnemen die de belangrijke upgrade items bereikbaar maakt!! Het geheugen, de twee HDD bays én de M2 slot (zie fotootje verderop) liggen voor je open!

Omdat ik meteen voor de komende paar jaar klaar wil zijn, wilde ik graag meteen een SSD kaart plaatsen in het M2 slot zodat ik daar het OS op kan zetten en in de toekomst een "instant" beschikbaarheid heb van het OS. Nu vervolgt zich echte meteen de eindeloze zoektocht, want want een moeras is de wereld van M2 SSD's.... :confused:

Verschillende connectors, onmogelijkheid om het OS ervan te starten omdat het BIOS dat niet ondersteund, verhalen over teveel warmte, moeilijke leverbaarheid, etc, etc, etc...
Oftewel, ondanks dat ik zeker geen 100% NooB ben, toch echt even een brug te ver om hier zelf uit te komen. De helpdesk van Asus verwijst me vrolijk naar de fabrikant van een evt kaart oftewel, kastjes en muren, dus meld ik me hier.

Wie kan me vertellen wat voor soort kaart erin kan?

Volgens mijn eigen speurwerk zou zo'n nieuwe Samsung SSD 950 Pro moeten passen. En alhoewel ik de prijs voor de 512 Gb kaart nog wel erg stevig vind, ben ik dan wel meteen klaar. Maar misschien vergis ik me en past dat niet en heb ik heel iets anders nodig!?

Wie o wie kan me helpen met zijn kennis of zelfs eigen ervaring???


IMG_20160113_220233205.jpg


IMG_20160113_220239979.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is de T7120H, i7 vd Haswell generatie met n 750gb had op 7200 rpm en 8gb intern.
ik zal 't lijstje ns bestuderen!
 
Lange Pier, het plaatje bovenaan dat lijstje had ik idd ook gevonden, echter de pagina met tekst niet :)

Ik had op basis van de connector al het idee dat ik n M connector nodig had. Maar welke SSD past daar nou bij? Op Tweakers kan ik daar volgens mij niet op selecteren toch? Of moet ik dan kiezen voor deze lijst:
http://tweakers.net/categorie/674/s...3MQXRZYo6SVbSSr56RUmytjpKxgZkFkrCJgZEFULy2FgA op basis van PCIe-2.0x4??

Dan is het lijstje wel erg kort :-(

Kan er evt ook een andere versie in PCIe-3.0x4 of x8 of ook de 2.0x2 of x8??

Dan wordt het lijstje nl. wel wat langer :)

http://tweakers.net/categorie/674/s...ROoajpk72FHmDPavcSFcUlK_2FdcxvLJDUvpYuKrW17Aw
 
Hi Lange Pier,

met die lijst zie je alle M2 kaarten maar dan dus ook met een andere connector, ook de B's en B&M's. Of bedoel je daarmee dat een B&M kaart ook in deze slot zou moeten passen? Een B connector past volgens mij niet. Toch?
De fysieke ruimte zoek ik wel uit met de specs van de kaart en de fysieke afmetingen in de laptop, daar kom ik wel uit. Alleen het stukje van de connector is waar ik m'n vraagtekens bij heb.
 
Oh en de 2,5" bays hou ik graag vrij voor twee HDD's als opslag ruimte. Bovendien denk ik begrepen te hebben uit allerlei reviews etc dat een ssd kaart aangesloten op een M2 slot een flink hogere snelheid heeft dan een 2,5" aangesloten SSD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan