asus n90sc grafische kaart is stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Ik probeer iemand te helpen die met een asus n90sc bezit waarvan de grafische kaart is stuk is ...
ik ken persoonlijk een goede techniker ..
Of stuur ik de laptop beter naar Asus op..
Garantie is verlopen.
Wat zal het prijskaartje zijn bij Asus ??
Waar kan ik de graphische kaart eventueel kopen en door mijn vriend laten steken ??
Is de laptop de herstelkosten nog waard ??

http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N90Sc/

Graag uw mening
bedankt frank

Hallo

Volgens mij bezit deze laptop een "onboard" gesoldeerde videochipset.

Indien deze "defekt" is , is de hoofdoorzaak te zoeken bij ... gebrek aan koeling. (v/h motherboard losgekomen g.p.u/chipset door extreme hitte)

Een verstopte heatpipe radiator door stof is meestal de oorzaak bij normaal gebruik.

Indien men deze laptop op de schoot heeft gebruikt , ligt de oorzaak bij het afsluiten van de verse lucht aanzuigopeningen onderaan.

Een dergelijk defekt gebeurt niet op 1 dag ... de c.p.u. cooler (ventilator) zal vermoedelijk al ettelijke dagen/weken/maanden op een zeer hoog toerental hebben zitten draaien.

" ik ken persoonlijk een goede techniker .." --> deze zou eventueel de g.p.u. chipset een "reflow" kunnen geven.

Indien men dan wel deze laptop op regelmatige basis stofvrij maakt , en eventueel niet meer op de schoot gebruikt , is deze herstelling indien korrekt uitgevoerd zo goed als definitief.

Deze laptop op regelmatige basis eens stofvrij maken had dit kunnen voorkomen.

Dit is +/- 5 min werk.

Hier :

http://www.ipc-computer.eu/it-pi-n-...90_Serie-cP-2612_61111_48282-pId-2105972.html

Is duidelijk een asus n90sc motherboard te zien.

Bezit dus inderdaad (jammer genoeg ???) een onboard video chipset.

Peter

Laatst bewerkt:
De techniker liet me weten dat de videokaart niet onboard zit,maar waar kan ik ereen kopen

Is herstellen bij asus duur ??
danke

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"De techniker liet me weten dat de videokaart niet onboard zit,maar waar kan ik ereen kopen"

Dat is goed nieuws ....

Demonteer de g.p.u. print , en geef deze een "reflow" , zoals je zou doen met een reguliere "onboard" g.p.u.

Mocht een "reflow" mislukken ....

Op de "losse" videokaart staan zo goed als zeker ref. nrs.

Daarmee zou je kunnen zoeken.

Ik heb speciaal gecontroleerd , en alle asus n90sc motherboard die ik tegen ben gekomen bezitten echter een "onboard" g.p.u.

"Is herstellen bij asus duur ??" ---> geen flauw idee.

Al het eerder vermelde i.v.m. stofvrij houden blijven uieraard van tel.

peter

Laatst bewerkt:
Weet iemand de reparatie kosten voor een LAPTOP N90sc asus

Ik had een Hp vroeger en de kosten waren daar voor alles +- 500 euro
Is dat bij Asus ook zo ..
Ik denk dat de policy tegenwoordig is,Dure herstellingprijs vs aankoop nieuwe Pc
klopt dit ??

ik denk dat het er gewoon aan ligt bij wie je hem laat repareren. Een vriend zal uiteraard velen malen goedkoper zijn dan een 'professioneel' persoon (lees persoon die extra voor reparaties vraagt). omdat je bij een vriend waarschijnlijk alleen onderdelen moet vergoeden, en wellicht een kleine fooi. En bij de 'professional (lees weer persoon die extra voor reparaties vraagt) moet je ook nog servicekosten etc.... betalen.

Beide topics samengevoegd. De vraag stel je immers ook al in dit topic en gaat in principe nog steeds over hetzelfde.

Succes met je vraag:thumb:

Denken jullie dat 385 euro nog de moeite is voor deze laptop te herstellen
Qua gaming is deze asus al niet 100%
Mss heb ik voor een paar 100 euros een veel betere recentere laptop
maar welke dan ??
Moet geschikt zijn voor filmbewerking/muziekstudio en gaming- High end hoeft niet -

Laatst bewerkt:
Hallo

"ik ken persoonlijk een goede techniker .."

En ineens ...

"Denken jullie dat 385 euro nog de moeite is voor deze laptop te herstellen"

Het "reflowen" van de g.p.u. (onboard of op losse print) , is mits je de halve laptop niet moet demonteren hoop en al een half uur werk.

Persoonlijk reken ik hiervoor niets aan (kennissen kring).

Deze laptop is zeker geen 385 € herstelkosten meer waard.

Je zou dan beter kunnen rondkijken voor een deftig onderhouden 2e hands exemplaar , en het defekte exemplaar houden voor ruilonderdelen.

Peter

Hallo

"ik ken persoonlijk een goede techniker .."

En ineens ...

"Denken jullie dat 385 euro nog de moeite is voor deze laptop te herstellen"

Het "reflowen" van de g.p.u. (onboard of op losse print) , is mits je de halve laptop niet moet demonteren hoop en al een half uur werk.

Persoonlijk reken ik hiervoor niets aan (kennissen kring).

Deze laptop is zeker geen 385 € herstelkosten meer waard.

Je zou dan beter kunnen rondkijken voor een deftig onderhouden 2e hands exemplaar , en het defekte exemplaar houden voor ruilonderdelen.

Peter
http://www.ipc-computer.eu/it-pi-n-M...d-2105972.html dit zond U mezelf
Maar ik zie nu toevallig dat jij van bredene bent, kan jij me helpen, ik ben van Oostende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan