Asus of Dell kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter J00
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

J00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Goedenavond,

Na weken te hebben gekeken voor een nieuwe laptop, heb ik gisteren een Dell Inspiron 15r SE gekocht. (kosten: zo'n 780,- na cashback van shopkorting).
Na de aankoop ben ik nog ff rond gaan kijken naar andere laptops en toen stuitte ik op de Asus N56VZ S4215H. Een laptop met vrijwel dezelfde specificaties maar met een betere videokaart. (op z'n goedkoopst 849,-).

Nu ben ik hard beginnen te twijfelen over mijn aankoop van de Dell Inspiron. Aangezien ik de Asus een stuk mooier vind dan de Dell. Ik weet nu niet welke laptop ik moet kiezen, dus wellicht dat ik op deze manier tot een besluit kan komen.

Hieronder van beide laptops een link met de specificaties:

--------------------------------------------------------------------------------------------
Dell Inspron 15r SE:

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/pd?oc=n0015s32&model_id=inspiron-15r-se-7520
--------------------------------------------------------------------------------------------
Asus N56VZ S4215H:

http://www.redcoon.nl/B417798-Asus-N56VZ-S4215H_Laptops?refId=bestlist

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in deze zoektocht!

Tips zijn altijd welkom!

Groeten,

Joost

kun je de koop nog ongedaan maken dan ?

Shopkorting zeg je, dus je hebt hem via internet besteld. Dan kun je in het ergste geval gebruik maken van de wet koop op afstand en ben je maximaal 1 keer de verzendkosten kwijt. Beter nog is het om zo snel mogelijk contact op te nemen met Dell of ze je order nog kunnen annuleren ;)

De laptop wordt pas over 19 dagen geleverd. Ik heb gesproken met een dell medewerker die mij liet weten dat ik 7 dagen niet tevreden geld terug garantie heb. Bovendien kon je t/m 2 mei iets bestellen zonder verzendkosten, dus die kosten heb ik sowieso niet :)

persoonlijk ben ik niet zo'n dellfavoriet, asus krijg ik hier maar uiterst zelden binnen met hardwareproblemen.

Asus heeft naar mijn mening betere kwaliteit spullen. Je doet erg lang over de asus laptops en werken prima.
Maar Dell is geen slecht merk, het is meer de keuze van jezelf. Wil je voor iets betere prestaties, mooi uiterlijk een een garantie dat je weet dat het niet zo snel stuk gaat. Dan zou ik voor Asus kiezen ;)

Ik kan mijn mening wel uiten hier want ik heb 3 dell pc's en 2 asus desktops, en al weet ik het verschil wel tussen een laptop en een desktop maar dat is kwa* hardware niet echt een groot verschil, ze hebben toch alle bij een moederbord, een videokaart en een geluidskaart. Ik kan je wel vertellen dat asus veel goedkoper is. Dat hoeft zeker niet slechter te zijn want asus bied vaak gewoon de juiste prijs voor zijn hardware, dell in tegendeel heeft ook hele goede kwaliteit pc's maar je betaald er veel meer voor omdat het logo Dell erop zit. Ook heeft een Dell vaak van die "extra opties" waar sommige mensen dan over praten. Maar die "extra opties" die schijnen de meeste asus hardware (zoals moederborden) ook te hebben, maar niemand weet dat eigenlijk.

Als jij die Asus laptop mooier vindt en als jij denkt dat dat voor jou het beste is en ook omdat jij zegt dat die videokaart beter, dan zou ik als het jou was gewoon de Dell cancelen en de Asus kopen. Maar ik kan dat natuurlijk niet voor je bepalen want ik heb zo mijn eigen mening, kijk vaak wen je wel aan je pc en al vindt je die andere laptop mooier, een Dell pc laat je niet zomaar in de steek, waar ik namelijk het meeste bij Dell opmerk is zodra ze crashen (wat bij mij nauwelijks is gebeurt) "repareren ze zich zelf weer", natuurlijk niet letterlijk maar vaak komen ze er wel weer makkelijker boven op dan een Asus. Dat is wat ik vooral opmerkelijk vind aan een Dell pc. Zodra ze weer opstarten dan doet hij het gewoon weer helemaal goed en bij Asus is dat soms een tegenvallertje. Nu werk ik zelf al bijna 2 jaar op een nieuwe Asus pc en ik kan je vertellen, hij werkt top, maar soms denk ik nog wel eens van hoe zou het zijn om weer eens op een Dell te werken (daar zit soms een beetje verschil in merk ik).

Ik vindt persoonlijk beide laptops mooi. Wat mij wel opmerkt waaorm de Dell in dit geval €9,- duurder kan zijn is omdat de del namelijk 8 gb ram heeft en de Asus 6gb, en dat kan voor de snelheid wel wat verschil maken!
De keus is aan jou, maar al zou je de Dell kiezen, ik denk niet dat je dat een schuldgevoel zou geven omdat de Dell ook een hele goede laptop is! Niet mis mee.

Groet,

Heel erg bedankt voor de uitgebreide tips! Ik heb mijn besluit genomen en gekozen voor de Asus. Ik heb dell gemaild en gevraagd of ze de bestelling willen annuleren (wat ze kosten zal besparen ;)) Nu maar hopen dat dit een beetje optijd gebeurt zodat ik snel mijn Asus in de wacht kan slepen! :D

1 vraagje nog: De Dell beschikt over SSD.. dit heeft de Asus niet, maakt dit nog veel verschil?

@J00 Nou ten eerste zie ik bij de specs van de Dell niet staan dat er een SSD in zit.
Maar als jij dat zegt dan wil ik dat best wel geloven.

Maar als dat de Dell een SSD heeft dan is dat wel heel mooi moet ik je vertellen! SSD is namelijk een opslag (vervanger van de hardeschijf die vaak, als het een goede ssd is) 3 keer zo snel is als een harde schijf.
Nou kan ik dit niet meteen zeggen dat deze SSD veel sneller is want ik ken de SSD niet en weet ik de specificaties ook niet, maar ik kan je wel zeggen dat een SSD vaak wel veel verschil maakt in de snelheid. Maar maak je geen zorgen, weinig laptops en desktops hebben eigenlijk nog maar een SSD. Je zal dus sowieso nog lang niet achter lopen met de nieuwste technologie van je laptop. Alleen een SSD kun je als het goed is altijd nog wel laten in bouwen in je laptop. Nou weet ik niet of dit veel goedkoper is, maar ik denk opzich niet echt dat je een SSD nodig hebt, of dus zou missen.

Groet,

ik heb een laptop met een ssd, en volledig opstarten duurt amper 7 seconden, dus ssd is wel degelijk veel sneller, veel laptops hebben tegenwoordig ook een kleine ssd op het moederbord, als extra cache, niet als opslag.

@de jean Maar het valt reuzen mee hoeveel laptops tegenwoordig al SSD's hebben. Daarom loop je nog niet gelijk al snel gaat achterlopen met je laptop. Ik denk, als J00 geen SSD heeft gehad en ook niet echt weet wat het inhoud, dat hij het ook niet echt gaat missen. Later kan het eventueel nog wel worden ingebouwd maar voorlopig ben je ook nog lang niet nodig. Je hebt hem alleen om je pc veel sneller te maken, maar dat betekent niet dat iedereen dat hoeft, je bent hem zeker niet verplicht nodig. Maar ik lees trouwens nergens dat die Dell wel een SSD zoals J00 dat zei.

Groet,

Ik dacht het ergens te hebben gelezen, maar vind het zelf ook niet meer terug, haha. :o Maargoed, als ik het goed begrijp zal ik het dus ook niet gaan missen, aangezien ik er toch nooit 1 heb gehad.. En de laptop die ik nu heb is alles behalve snel :P Wellicht dat ik later overweeg om er een te plaatsen en dan in de Asus?.. Is dit te doen? Ik zou niet weten hoe het in z'n werk gaat.. Ik ken wel iemand die dit wil doen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan