Asus of Toshiba laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Ik wil een nieuwe 17 inch laptop aanschaffen welke moet beschikken over eenIntel I7 processor (4e generatie)
Deze wil ik o.a. gaan gebruiken voor videobewerking.
Nu heb ik 2 laptops op het oog waarvan ik de specificaties hieronder heb geplakt. Ik twijfel echter nog welke ik zal nemen en of ik voor het merk Asus of Toshiba zal gaan. Mijn ervaring met Asus is tot nog toe uitstekend maar ben vrijwel onervaren met het merk Toshiba. Beide laptops zijn nagenoeg even duur.

Het betreft de volgende 2 laptops:

ASUS X Series X750JA-TY006H

Code:
Aansluitingen 
3,5 mm microfoonaansluiting Nee 
Aansluiting voor netstroomadapter Ja 
Aantal ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1 
DisplayPort(s) 0 
Gecombineerde hoofdtelefoon/microfoon aansluiting 1 
HDMI poort(en) 1 
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang Nee USB 2.0 poort(en) 2 
USB 3.0 poort(en) 2 
VGA (D-Sub) poort(en) 1 
Accu 
Aantal cellen 4 
Aantal Watt-Uur Accu 44 Wh Accu capaciteit 3000 mAh 
Afmetingen en gewicht Breedte 415 mm Diepte 270 mm Gewicht 2.8 kg Hoogte 31.25 mm 

Beeldscherm 

Beeldverhouding 16:9 
Full HD Nee 
Resolutie 1600 x 900 Pixels 
Schermcoating Glans 
Schermdiagonaal 17.3" 
Touchscreen Nee 
Besturingssysteem/software Type besturingssysteem Windows 8 Camera 
Camera voorzijde Ja 

Geheugen 

Aantal geheugensloten 2x SO-DIMM 
Geheugenlayout 2 GB + 4 GB 
Geheugentype DDR3 
Intern geheugen 6 GB 
Kloksnelheid 1600 MHz 
Maximaal intern geheugen 8 GB 
Vrije geheugensloten 0 

Grafisch 

Videokaart familie Intel HD Graphics 

Netwerk 

Bluetooth Ja 
Bluetooth versie 4.0 
Frequentieband Singleband 2.4 GHz 
Netwerksnelheid (LAN) 10, 100, 1000 Mbit/s 
Netwerkstandaard Gigabit Ethernet 
Wi-Fi standaard 802.11b, 802.11g, 802.11n 

Opslagmedia 

Kaartlezer Ja 
Ondersteunde geheugenkaarten MMC, SD 
Opslagcapaciteit HDD 750 GB 
Opslagcapaciteit SSD Geen 
Rotatiesnelheid 5400 RPM 
Totale opslagcapaciteit 750 GB 
Type opslag media HDD 

Optische drive 

Soort optische drive Dual Layer DVD±ReWriter 

Processor 

Aantal cores 4 
Aantal threads 8 
Grafische familie HD Graphics 
Grafische processor Intel HD Graphics 4600 
Max. grafische dynamische frequentie 1.2 GHz 
Processor model i7-4700HQ 
Processorcache (L3) 6 MB 
Processor-fabrikant Intel 
Processorfamilie 4e generatie Intel® Core™ i7 
]Processor-kloksnelheid 2.4 GHz 
Turbo Boost frequency (max) 3.4 GHz 

Technische details 

Garantie 2 year Pickup & Return Benelux 
Kleur van het product Zilver 
Toetsenbord 
Aanwijsapparaat ClickPad 
Toetsenbordindeling QWERTY 
Verlicht toetsenbord Nee 

Productnummer(s) 

Fabrikantnummer 90NB01Y1-M00070 
Productnummer 80011629

Toshiba Satellite L70-A-11RNL

Code:
Aansluitingen 

3,5 mm microfoonaansluiting Ja 
Aansluiting voor netstroomadapter Ja 
Aantal ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1 
DisplayPort(s) 0 HDMI poort(en) 1 
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1 
USB 2.0 poort(en) 1 
USB 3.0 poort(en) 2 
VGA (D-Sub) poort(en) 1

Accu 

Aantal cellen 6 
Accu capaciteit 4400 mAh 
Accu duur 4:20 uur 
Batterijtype Lithium-Ion (Li-Ion) 
Afmetingen en gewicht 
Breedte 413 mm Diepte 268 mm 
Gewicht 2.7 kg Hoogte 33.7 mm 
Hoogte (achter) 33.7 mm Hoogte (voor) 26.25 mm 

Beeldscherm

Beeldverhouding 16:9 
Full HD Ja 
LED backlight Ja 
Resolutie 1920 x 1080 Pixels 
Schermcoating Glans 
Schermdiagonaal 17.3" 
Touchscreen Nee 

Besturingssysteem/software 

Architectuur besturingssysteem 64 Bit 
Type besturingssysteem Windows 8 

Camera 

Ingebouwde camera Ja 
Opnameresolutie 1080p  

Geheugen 

Aantal geheugensloten 2x SO-DIMM 
Geheugenlayout 2 x 4 GB 
Geheugentype DDR3 
Intern geheugen 8 GB 
Kloksnelheid 1600 MHz 
Maximaal intern geheugen 8 GB 
Vrije geheugensloten 0 

Grafisch 

Videokaart familie NVIDIA GeForce GT 

Harde schijf 

Opslag type HDD 
Opslagcapaciteit harde schijf 750 GB 
Rotatiesnelheid 5400 RPM 

Kaartlezer 

Compatibele geheugenkaarten SD 
Geïntegreerde kaartlezer Ja 

Netwerk 

Bluetooth Ja 
Frequentieband Dual-band 2.4GHz / 5 GHz 
Mobiel breedband (WWAN) Nee 
Netwerksnelheid (LAN) 10, 100, 1000 Mbit/s 
Netwerkstandaard Gigabit Ethernet 
Wi-Fi standaard 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n 

Opslagmedia 

Harde schijf, omvang 2.5" 
Kaartlezer Ja 
Ondersteunde geheugenkaarten SD 
Opslagcapaciteit HDD 750 GB 
Opslagcapaciteit SSD Geen 
Rotatiesnelheid 5400 RPM 
Totale opslagcapaciteit 750 GB 
Type opslag media HDD 

Optische drive 

Soort optische drive Dual Layer DVD±ReWriter 

Processor 

Aantal cores 4 
Aantal threads 8 
Grafische familie HD Graphics 
Grafische processor Intel HD Graphics 4600 
Processor model i7-4700MQ 
Processorcache (L3) 6 MB 
Processor-fabrikant Intel 
Processorfamilie 4e generatie Intel® Core™ i7 
Processor-kloksnelheid 2.4 GHz 
Turbo Boost frequency (max) 3.4 GHz 

Technische details 

Garantie 2 year Pickup & Return Benelux 
Geschikt voor Multimedia 
Intel Wireless Display Technology Nee 
Kleur Zwart Laptop segment 
High-end Toetsenbord 
Aanwijsapparaat ClickPad 
Toetsenbordindeling QWERTY 
Verlicht toetsenbord Nee Videokaart 
Videokaart fabrikant NVIDIA 
Videokaart familie GeForce GT 
Videokaart geheugen 2 GB 
Videokaart geheugentype DDR3 
Videokaart model GeForce GT 740M 

Productnummer(s) 

Fabrikantnummer PSKNEE-013004DU 
Productnummer 80011784

Ik twijfel dus welke van deze 2 laptops ik zal kopen.
Ik zou de laptop later graag uitbreiden met een SSD harddisk maar weet niet of in een van beide laptops plaats is voor 2 inbouw harddisks.

Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven.

Bij voorbaat dank voor uw reactie \ advies !

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb beide systeeminfo's in een aparte codetag geplaatst om het overzicht te behouden.

De Asus heeft geen externe videokaart en valt dus al gelijk af. Overigens, wat een schriepers bij Asus, waarom 4+2 RAM en niet direct 8? Het zal het prijsverschil ook niet zijn (max een tientje of 2 a 3).
Verder heeft de Asus geen losse videokaart en dus valt deze Asus voor jouw gebruikseisen qua videobewerking gelijk al af.

De Toshiba heeft gelukkig wel een externe videokaart, al is deze ook al weer heel even gedateerd. Een 740M is nu niet direct het meest snelle jongetje van de klas, het is een medium class 2 videokaartje.

Afhankelijk van hoe 'zwaar' jij aan videobewerking gaat doen en / of jij een gamer bent en (relatief) wat hogere eisen aan de gameperformance stelt, denk ik dat geen van beide aan jouw eisen voldoen. De Asus kun je dus gelijk al vergeten omdat daar slechts de onboard Intel videochip in zit. Da's leuk voor het typen van een briefje in Word, lichte spelletjes en het bekijken van vakantiefoto's, maar daar houdt het wel een beetje mee op.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle antwoord gast0225.
Ik dacht door een laptop met een Intel i7 processor te kiezen dat dit wel een snelle laptop zou zijn, maar gezien jou antwoord is dat dus blijkbaar niet zo.....??
Een kennis van mij doet overigens videobewerking op zijn HP Intel dualcore laptop en dat draait best aardig.
Zowel de Asus als de Toshiba kosten rond de 850 euro.
Welke laptop adviseer jij mij dan en rond welke prijs moet ik dan gaan denken? (ik zou hem het liefst aanschaffen bij Paradigit omdat ik daar goede ervaring mee heb gezien de goede service)

Laatst bewerkt:
Alleen de processor bepaalt nog niet hoe snel een machine is.
Zonder te weten welke videokaart en hoeveel geheugen er in die HP van je kennis zit, valt er weinig zinvols over zijn machine te zeggen. Een dualcore is per definitie trager dan een quadcore, maar eenmaal voorzien van (bijv.) 16 gig geheugen en een monster van een videokaart, zou dat zomaar een hele snelle machine kunnen zijn.
Daarnaast is de vraag natuurlijk even wát precies onder videobewerking wordt verstaan; je kan van een beetje videobewerking tot ik weet-niet-hoe-ver gaan en voor een beetje bewerking heb je een minder krachtige machine nodig dan voor all-the-way videobewerking.
Als jij behoort tot de categorie van 'een-beetje' tot 'gemiddeld' qua videobewerking, dan is de 2e door jou genoemde machine wellicht wél interessant. Deze heeft naast de losse videokaart immers ook nog eens 8 GB geheugen en verslaat daarmee op 2 belangrijke fronten de Asus. (processor is in beide machines gelijk).

Als je wat later de machine wil uitbreiden dan is dit misschien wel wat voor je. Het zijn machines die je zelf samenstelt en later héél gemakkelijk kunt upgraden.

Paradigit is ook Lenovo dealer. Misschien dat je je daar ook eens op moet richten. Zo zie ik daar 2 laptops die qua videokaart best wel krachtig zijn. Eén van die 2, de IdeaPad Y Series Y510P-00043NL, is weliswaar 300 euro duurder, maar heeft bijv., wel 2 videokaarten in SLI en dát maakt een machine een stuk sneller.
Ik kan vanuit mijn stoel niet inschatten hoieveel 'kracht' jij nodig hebt. Als jij vergelijkbaar werk doet zoals die kennis, dan volstaat wellicht de Toshiba van rond de 800 euro. Check even wat voor videokaart er in de machine van die kennis zit.

Laatst bewerkt:
Je antwoord is helder gast0225.
Voor wat betreft de HP laptop van die kennis van mij zou ik zo niet weten welke videokaart in die laptop zit en hoeveel geheugen die heeft.
Ik weet wel dat die laptop maar 4Gb geheugen heeft. Toch vallen de prestaties niet tegen.
Ik wil de laptop voor gemiddeld videobewerking gaan gebruiken (dus bv. het splitsen en monteren van videofragmenten etc.)
Tevens heb ik qua wens van het scherm het liefst een 17,3 inch formaat.
De laptop die jij in de link in je berichtje voorstelt ziet er wel leuk uit maar is niet leverbaar is door Paradigit. (heb nog een aantal cadeaubonnen van hen die ik voor het eind van het jaar besteed moet hebben)
Lenovo ben ik persoonlijk niet zo enthousiast over.
Dan denk ik dat mijn keuze toch op de Toshiba gaat vallen aangezien ik mijn budget voor een laptop max. 900 euro is.
Toch nog ff een vraagje over de processor... in de Toshiba laptop zit een i7 processor van de 4e generatie. De 3e generatie is ook nog leverbaar maar denk geen aanrader...
Verder had jij het over dat de Toshiba over een losse videokaart beschikt. Dus die zou ik in de toekomst kunnen vervangen voor een met meer geheugen.
Wat ik wel eenwens van mij is, is dat ik graag een mogelijkheid heb om een 2e (SSD) harddisk in te bouwen, maar weet niet of die mogelijkheid in de Toshiba aanwezig is??

Mijn oog is zojuist overigens tevens gevallen op de MSI Gaming Series GP70 2OD-015NL.
Zou dat misschien een betere keuze zijn?
Vindt ik t.o.v. de Toshiba ook nog eens een mooiere laptop.
Dit betreft overigens wel een laptop met single band netwerkkaart. (2,4 ghz)

Laatst bewerkt:
De MSI is idd. een leuke machine, maar ik weet niet of die uit te breiden is.

4 laptops die wel aan je eisen voldoen met een Full HD scherm. Wat wel zo prettig is bij het bewerken van video beelden, vooral als je zoon groot scherm hebt:
* http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:TY9NCoNADEbvkrVIMj-ZyRygu56gdCHiQtAiWkpBvHtNpgtXjy_JTF52WNaxH-7dF4ogNv84vqCcYVuG_jZO72HdoOzgY1B8ugnKAzg6hgYSBjzBHg1JnAKFrUhZQSyKyGRIyYopKDjbSHC5JuuJSP3aG7wlF6OCci3mCM-jOaVEpWZVBkqtNmc9Bxy2BDrBeNEmplAfsrtek8nbZuKqY8YJqw7pruP4AQ *

Waar ik de Asus (N-serie) model uitlicht. De N staat voor een Multimedia model. Eventueel als je meer info over dit model wilt hebben kan je elke zaterdag middag de Medimarkt binnen lopen, waar iemand van Asus staat. Die je alle details kan vertellen over de laptop.

- Denk aan Bouw kwaliteit ect.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Sander.
Ik heb de laptops op die link van jou 's bekeken en mij lijkt de Asus K95 Series K95VB-YZ025H ook wel wat. Alleen jammer dat zowel de Asus welke jij voorstelt als de K95 niet door Paradigit geleverd worden. (heb er bij hen naar geinformeerd)
Vooral jammer omdat de K95 een geweldig 18,4 inch scherm heeft.

De laptop welke ook mijn aandacht getrokken heeft is de MSI Gaming series GP70 2OD-015NL.
Deze laptop is wel leverbaar door Paradigit, maar wat bedoelen zij met de tekst 1TB+24Gb Hybrid-HDD? Betekent dit dat er nog een SSD harddisk van 24Gb ingebouwd zit?

Wat ik erg jammer vind is dat nagenoeg nooit bij specificaties vermeld wordt hoeveel HDD bays in de laptop zitten als er maar 1 harddisk ingebouwd is. Dit is vaak alleen op te maken als er tevens een SSD harddisk ingebouwd is.

Zit deze mogelijkheid bv. wel op bovengenoemde laptops? (ik heb nl. nog 1 nieuwe SSD harddisk van 240Gb liggen welke ik dan meteen in wil bouwen.

Ik heb van diverse laptops de reviews bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik (voor videobewerking) een toch wat duurdere laptop aan moet schaffen dan wat ik in eerste instantie van plan was uit te geven.
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de MSI Gaming Series GE70 2OE-012NL.
Vooral omdat deze een behoorlijke grote harddisk heeft, daarbij over SSD beschikt en tevens een snelle NVIDIA GeForce GTX 765M aan boord heeft.
Heeft er iemand ervaring met dit type laptop?

Ik kreeg in de winkel te horen dat er momenteel een levertijd van zo'n 2 maanden op deze laptop zit aangezien deze zeer geliefd is.

Laatst bewerkt:
Aangezien de MSI Gaming Series GE70 2OE-012NL niet over een 2e HDD bay beschikte heb ik toch nog even afgewacht of er een nieuw type laptop op de markt zou komen met een 2e HDD bay.... en jawel... :-)
Sinds een aantal dagen heeft HP een nieuwe laptop op de markt gebracht nl. de HP Envy 17.
Deze laptop beschikt over 2x 750Gb harddisks (waarvan ik er een kan vervangen door een 250Gb SSD HDD) 16Gb geheugen, een Geforce GT750M 4Gb videokaart en een 17,3 inch touch Smart screen met Leap Motion.
Ik denk dus dat ik voor deze ga.

Kan deze overigens concureren met de MSI Gaming Series GE70 2OE-012N? Of is deze qua snelheid en videoprestaties zelfs beter?

Mvrgr. Mark

Hoi,

Qua videoprestatie is de Hp toch wel een aardig stukje minder hoor en in de msi zit toch ook een ssd en normale hdd dus dat lijkt mij het zelfde.En qua merk is is de msi ook nog even beter.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Modag.
De MSI beschikt niet over een SSD harddisk maar over 2 SSD kaartjes. Dit betreft dus niet een medium waar je bv een besturingssysteem op kunt installeren zodat o.a. de opstarttijd korter word.
Dat is de reden waarom ik die laptop nog niet aangeschaft heb en eigenlijk de voorkeur geef aan een laptop met 2x 2,5 inch harddisks waarvan ik er een kan vervangen door een SSD harddisk (welke ik al heb liggen)
Maar het probleem is dat er weinig laptops met 2 ingebouwde harddisks zijn. Ik hoop dus dat er op korte termijn een mooie laptop op de markt komt welke aan mijn verwachtingen kan voldoen. (Intel i7 processor vd 4e gen., 16Gb RAM geheugen, ruimte voor 2x 2,5inch harddisks, min. 2Gb videogeheugen en liefst niet van het merk Acer)

Mvrgr. Mark

In mijn zoektocht naar een nieuwe laptop met 2 HDD bays (een voor een SSD harddisk en een voor een normale harddisk) werd mij in een computerspeciaalzaak een Acer laptop aangeraden. nl de Acer Aspire V3-772G-747a8G75Mamm.
Nu ben ik zelf helemaal geen fan van een Acer laptop maar de verkoper vertelde mij dat dit een nieuwe serie van Acer is (de V3 serie) en dat deze serie totaal niet vergelijkbaar is met de Acer laptops van afgelopen jaren. Met deze serie zou Acer hun slechte naam willen zuiveren en een kwalitatief goed apparaat op de markt willen zetten.
Is dit echt zo of is dit verkooppraat? Aangezien dit nog een heel nieuw type laptop betreft zijn er ook geen of heel weinig gebruikers reviews op internet te vinden.
Zeker omdat het aanbod van laptops welke ruimte bieden voor de inbouw van een 2e HDD hoop ik dat iemand mij iets meer over de kwaliteit van deze Acer V3 serie kan vertellen?

Alvast bedankt voor uw reactie !!

Mvrgr. Mark

Wat denk je er zelf van? Zou Acer 'toe' geven rommel te hebben gebouwd en nu opeens kwalitatief veel betere machines gaan bouwen én dat aan hun resellers vragen dit uit te dragen? Ik geloof er geen bal van.
Kwaliteit kost geld, of het nu om wasknijpers of om auto's gaat, goed materiaal kost nu eenmaal wat meer dan mindere kwaliteit.
Wat jouw 'probleem' van een 2e of zelfs een derde hdd betreft. Kijk eens naar mijn laptop en weet dan dat ik nóg meer hdd's kan plaatsen. (ik heb er 2 en kan er nog 2 kwijt) Je zal vermoedelijk nog nooit van het 'merk' gehoord hebben, maar desgewenst kan ik wel een linkje naar een Nederlandse test plaatsen als het wat lijkt. Voordeel van het merk is dat je álle onderdelen zelf uitkiest en zo je eigen laptop configureert.

De link naar de website had ik reeds in mijn posting van 13-10-13 van 09.17 uur gezet.

En vind je het 'merk' te kostbaar, koop dan een Medion, Asus of een Toshiba, maar géén Acer.

Vraag die Acer verkoper dan ook eens naar de verschillen tussen deze 'nieuwe' serie en de oude. Ik durf te wedden dat hij verdwaalt in allerlei vaagheden zonder concreet te kunnen worden. Doe vooral ook eens een testje naar zijn 'deskundigheid'. Vraag 'm eens welke 'generatie' processors er in deze nieuwe serie zit. Als íe het op moet gaan zoeken...............

Wat ik nog vergat in mijn opsomming van wat merken : óók MSI maakt leuke laptops. Als je daar iets kunt vinden, dan moet je dat vooral doen.
En het 'merk' dat ik zelf bezit, kun je in Nederland maar op slechts enkele plaatsen vinden en da's niet bij de 'bekende' firmanamen zoals BCC, Mediamarkt, Paradigit etc. etc., maar wel bij :
optie-1
optie-2

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je advies gast0225.
De laptops op de sites waar jij naar linkt zien er schitterend uit, maar aangezien ik nog een tegoedbon van Paradigit heb ben ik genoodzaakt om daar mijn keuze voor een nieuwe laptop te maken.
Wat vind jij overigens van de ASUS N Series N750JV-T4055H?
Qua design een wat mindere machine... maar de specs zijn wel goed toch...?

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
Een nette machine, waarop ik eigenlijk maar 1 dingetje aan te merken heb:

da's de 5400 RPM hdd. In een machine met een Haswell processor hoort m.i. geen zeeschildpad als hdd thuis.

Een nette machine, waarop ik eigenlijk maar 1 dingetje aan te merken heb:

da's de 5400 RPM hdd. In een machine met een Haswell processor hoort m.i. geen zeeschildpad als hdd thuis.

Ik heb jou links naar de sites bij mijn favorieten opgeslagen aangezien die laptops er wel heel goed uit zien en voor een hele redelijke prijs !! Bedankt voor de tip !!
Als ik nu geen tegoedbon had van Paradigit dan wist ik het wel... ;-)

Ik ben het met je eens dat de harddisk van de Asus langzaam te traag is voor deze machine, maar die zou ik dan willen vervangen voor een SSD harddisk van 250Gb voor het besturingssysteem en installeren van programmas. Ik heb geen idee of de Asus een 2e HDD bay heeft, want ik zou dan graag de standaard harddisk als dataschijf in willen bouwen. Indien er geen ruimte is voor een 2e harddisk, dien ik de DVD drive op te offeren voor een 2e HDD bay.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan