asus of toshiba

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijmor

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
Hallo kenners,

Kunnen jullie me doorslaggevende aanwijzingen geven, welke laptop ik moet aanschaffen?
Ik wil een laptop (de 1e) voor internet, e-mail, office etc.
Geen bewerkingen en/of films.
Het wordt een desktop vervanger en ga voor een 17'3 scherm.

Ik wil een uiteindelijke keus maken tussen Asus R704A-TY237H en de Toshiba C70-A-15G.
Zou het liefst bij Paradigit kopen, maar misschien is dat een vooroordeel.

Paradigit heeft alleen de Toshiba, de Asus zou ik bij de Mediamarkt moeten kopen.
De Toshiba kost bij Paradigit 500,- en bij Mm 480,- De Asus kost bij Mm 510,-
Is er sowieso voorkeur qua merk? en winkel?

Graag jullie reactie.

Ja, ook Toshiba geeft 2 jaar.
Dit schijnt verplicht te zijn qua regelgeving.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Zijn beide prima merken en qua hardware gelijk alleen bij de Asus zit 6 gig geheugen dus zou dat een reden kunnen zijn om voor de Asus te gaan.

Tevens even de vraag naar Laptop of aankoop daarvan geplaatst gaat nl ook om een laptop

Laatst bewerkt:
Toeval dat ik op deze 2 laptops uitkom, heb er geen verstand van.
Wil alleen een groot scherm en budget 500,- +-10prct.
Voorkeur ging uit naar Hp, maar dat werd me (net als Acer) gelijk afgeraden en ben verder gaan snuffelen.

Hoor goede berichten over Paradigit, enige ervaring bij de Mediamarkt?
Misschien dat dat de doorslag kan geven, aangezien ik zelf niets kan repareren/herstellen.

Oke, dank.
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Zijn beide prima merken en qua hardware gelijk alleen bij de Asus zit 6 gig geheugen dus zou dat een reden kunnen zijn om voor de Asus te gaan.

Tevens even de vraag naar Laptop of aankoop daarvan geplaatst gaat nl ook om een laptop

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja is een keuze bij Paradigit zit denk ik wel wat meer pc kennis als bij mediamarkt dus zou dat een reden kunnen zijn om daar te kopen

Hoi Modag,
Als geen van beide merken daadwerkelijk beter/prettiger is, zal dat misschien wel de doorslag geven.

Bedankt iig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik ze zo vergelijk heeft de Asus geen bluetooth, ik weet niet of je dit gebruikt?

Eventueel kun je bij de aankoop van de Toshiba een extra Dimm kaartje van 4 gb erbij bedingen.
Dan heb je 2x 4 sloten = totaal 8 gb.

Vergelijk ook de schermen / toetsenborden eens in de winkel, bij weinig verschil tussen beide, is dat ook belangrijk.

Aan jou de beslissing, mijn ervaring is doe dat niet te snel ;)

(tevreden oud-gebruiker van Toshiba, en nu tevreden met een Asus)

Hoi Tigo e.a,

Dacht dat ik er uit was, maar vandaag werd mij nog een ander alternatief aangeboden.
Een Lenovo G710-00727, voor 549.
Voor die extra 50,- een 4e gen. i3 4000m/ 8Gb/ 1Tb....
Verder heeft deze de toetsen iets verder uit elkaar, wat mogelijk fijner typet (met 3 vingers ;) dan de Toshiba en Asus.
Nog maar even nadenken, of....

Als ik ze zo vergelijk heeft de Asus geen bluetooth, ik weet niet of je dit gebruikt?

Eventueel kun je bij de aankoop van de Toshiba een extra Dimm kaartje van 4 gb erbij bedingen.
Dan heb je 2x 4 sloten = totaal 8 gb.

Vergelijk ook de schermen / toetsenborden eens in de winkel, bij weinig verschil tussen beide, is dat ook belangrijk.

Aan jou de beslissing, mijn ervaring is doe dat niet te snel ;)

(tevreden oud-gebruiker van Toshiba, en nu tevreden met een Asus)

Hoi,

Is zeker een optie maar zoals eerder gemeld door mijn voorganger gewoon even in winkel met spelen bekijken en testen dan merk je wel welke het lekkerst typt etc

Hallo Modag ea,

Bedankt voor jullie aanwijzingen/ reacties.

Ik heb de Lenovo aangeschaft, mede door het toetsenbord.
Knoppen iets verder uitelkaar, tov Toshiba en Asus.
Verder voelt het ietsie minder plastic aan.
Ben benieuwd of het een goede keus blijft.

Nu gelijk even een andere vraag, die ik ook in een ander topic zal proberen te zetten.
Kan ik op de oude (2008) desktop (met Amd athlon 2650e/ kloksn 1.61 GHz/ 1,75 GB erin), windows 7 laten werken (gebruik alleen als zoekmachine/office/mail en internet bankieren, geen foto's/films)?

Hoop weer wat te horen/lezen.

Hoi,

Is zeker een optie maar zoals eerder gemeld door mijn voorganger gewoon even in winkel met spelen bekijken en testen dan merk je wel welke het lekkerst typt etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan