Asus P4B met socket 478

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvanstroe

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Ik heb een moederbord ASUS P4B
Daar zit nu een P4 cpu 1500MHZ in,maar ik wil dit wat sneller hebben zoals
2.0 GHZ / 2.8 GHZ / 3.0GHZ
Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is.

hangt o.a. van de socketmaten af die kan je terugvinden op internet...

daarnaast is het over het algemeen wel zo dat het leeftijdsverschil tussen de processor en het moederbord niet zo groot moet zijn...

De replay die hierboven staat van renep90 kan ik niet helemaal in mee meegaan....

@ts: staat er nog een toevoeging achter die p4b??

Laatst bewerkt:
De replay die hierboven staat van renep90 kan ik niet helemaal in mee meegaan....

@ts: staat er nog een toevoeging achter die p4b??

in welk opzicht niet? toen ik een nieuwe processor kocht deed deze het niet op mijn oude moederbord, en dat leeftijdsverschil was nog niet zo heel groot... ik zou dus eerst goed uitzoeken of alles goed bij elkaar past, en de kern ligt volgens mij bij de socketmaten... als deze socketmaten hetzelfde zijn zou het al een stap in de goede richting zijn naar mijn idee...

-EDIT: sorry, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt... ik dacht dat hij een nieuwe processor wou aanschaffen...- in overklokken etcetc kan ik mezelf nooit erg vinden dus laat ik dit topic voor wat het is... excuses

Laatst bewerkt:
ja socket maten is altijd wel van belang ja....

Je kunt ook moeilijk 22 inch wielen onder een mini leggen.Gaat niet passen nie.
Daarnaast zou je voordat je een replay geeft je eerder eens verder kunnen verdiepen in welk bord ie precies heeft.(er zijn nl meerder modellen)

Als dat goed bekend is kun je een antwoord geven.
Wat u nu geeft kan de ts niets mee

Nu nofg even wachten op wat Ts te zeggen heeft over toevoeging over zijn bord

De 'kale' P4B kan tot een p4 2.60 GHz (400 FSB, L2 cache:512KB) of Celeron 2.8 GHz (400 FSB, L2 cache:128KB)

Een P4B-533 versie kan iets hoger P4-3.06 GHz (533 FSB, L2 cache:512KB, HT, C1/D1) of Celeron D 350 (3.20 GHz, 533 FSB)

Houdt er overigens rekening mee, dat als er nu 200mhz geheugen in de pc zit en je zou een '533 versie' hebben en daar een bijbehorende processor bij willen gebruiken er dus ook ander geheugen in zal moeten.

p.s. Heb nog een Celeron D 345 (3.06 GHz, 533 FSB) te koop liggen

@Maestro12: juist en dat hele verhaaltje had ik al klaarstaan op andere tabbladen

Ben aan het zoeken geweest voor de maat,maar nog geen sucses.
Ik ben hier helemaal niet mee bekent.Dus ik begrijp dat er wel mogelijk heden zijn.
Dus 2.6/2.8 GHZ zou de max zijn.Ik heb aan geheugen zeven hondert en nog wat.
Ik speel geen games even voor de info.

Ik wil jullie wel alvast bedanken voor de reacties:thumb:

Laatst bewerkt:
Kan je niet beter een upgradesetje kopen?

Moederbord + processor + geheugen.

Ik weet niet wat je budget is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan