Asus P4C800 Deluxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Powersoft

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2002
Hallo Forum's

Ik nu een paar dagen dit moederbord in mijn bezit, maar ik heb een klein probleempje.
De Promise raidcontroller werkt standaard niet goed waardoor je HD's in RAID0 traag schrijven, maar daarvoor moet er een driver op internet te krijgen zijn.
Ik zoek me rot op internet maar ik kan niets vinden, althans ik weet de naam van de driver niet. Wie kan mij helpen of wie heeft dit probleem ook gehad.

Alvast Bedankt
Groetjes Gerrie.
gerrie-jose@planet.nl

Als dat het probleem is,zou je je Mobo kunnen proberen te flashen...

Een andere mogelijkheid is het de leverancier/fabrikant te vragen,vaak zijn bij hen de problemen gewoon bekend,je zit dan bij de bron,en dan is vaak de oplossing het dichtste bij !!!

Zelf te gauw gaan lopen pielen kost vaak veel tijd,en kan tot nare dingen leiden.

ga naar asus.com dan naar global je moederbord staat wel op homepage druk erop en daarna op downloads

Geplaatst door _CompuFreaky_
ga naar asus.com dan naar global je moederbord staat wel op homepage druk erop en daarna op downloads
als jij daar de driver kunt vinden eet ik mijn schoen op...

Geplaatst door _CompuFreaky_
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800 Deluxe staan wel wat dingen van promise probeer het gewoon allemaal....
ik zie:
-andere Bios
-geluidsdriver voor Linux
-handleiding
-Netwerkkaart driver

Ik ben erg benieuwd waar jij iets over die raid-controller leest...

[edit]
ik zie net in de beschrijving van die BIOS dat er iets staat over de RAID controller. Even een vraagje voor de topicstarter: heb je de deluxe-versie of niet?
[/edit]

Hallo meelman.

Heb je zelf ook de Asus P4C800 Deluxe ?

Ik heb nu de laatste bios erin zitten van de moederbord Asus P4C800 Deluxe, maar de probleem is nog steeds niet opgelost. De Promise raidcontroller is nog steeds super traag in raid 0. En op de site van asus is ook niets te vinden. :(
Je kan ook de raidcontroller in de bios veranderen naar IDE, ook een probleem. in DOS ziet hij de port gewoon niet, Plus kan hij geen drivers vinden net als bij de raidcontroller. De drivers van de raid werken niet voor de IDE.

Groetjes Gerrie.

Geplaatst door Powersoft
Heb je zelf ook de Asus P4C800 Deluxe ?
nee, helaas niet...

Heb je al op die site van GoT gekeken of er iets te vinden is? (eerste link die ik gaf)

Geplaatst door meelman

nee, helaas niet...

Heb je al op die site van GoT gekeken of er iets te vinden is? (eerste link die ik gaf)

Yep, daar ben ik ook geweest. Het schijnt een bekend probleem te zijn maar tot nu toe geen oplossing gevonden :(

Groetjes Gerrie.

Geplaatst door Powersoft
Yep, daar ben ik ook geweest. Het schijnt een bekend probleem te zijn maar tot nu toe geen oplossing gevonden :(
over het algemeen kun je stellen dat als ze daar de oplossing niet hebben, er geen oplossing is... :(

Maar ik ben van Asus toch wel gewend dat ze dit met een driver oplossen. Tenzij het probleem daarmee niet is op te lossen natuurlijk

Ik krijg net ff een heldere inval: Die driver zou op de HD moeten staan. Dus dan zou het aparaat dat de driver gebruikt eerst zelf de driver moeten 'lezen'. Dit probleem moet dus vanuit BIOS worden opgelost. Als je het risico durft te nemen zou je de nieuwste BIOS erop kunnen flashen. (Of heb je die al??)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan