Ik heb een probleem met mijn moederbord (BIOS en intern geheugen)
Ik heb het volgende moederbord:
ASUS P4PE-X/TE (met Intel 845PE chipset)
Dit bord ondersteunt:
- FSB 800 MHz(O.C) up to 3.06 GHz+P4.
- DDR400(O.C
- When you used a CPU with 800Mhz FSB, you need to install a PC3200 (400Mhz) DDR memory
- Adjustable FSB/DDR ratio
- 3x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB PC3200(O.C)
- offers robust overclocking options to maximize your system performance.
- er zat 1 geheugenmodule in van 512 MB
- ik heb er nu 2 geheugenmodules van 1024 MB ingezet (Nanya Elixir DDR400 PC3200).
De pc doet het verder goed, alleen zie ik via Everest dat alleen het 1e slot gevuld is (en dus lijkt het erop dat er maar 1024 MB aan intern geheugen is).
Is er iets wat ik niet goed doe of is dit iets wat ik in de BIOS moet instellen en hoe doe ik dat dan?
En moet ik in de BIOS ook iets aanpassen voor de werking van FSB 800 MHz?
Daarnaast wilde ik mn BIOS updaten/ moederbord overklokken (had ik nog nooit gedaan).
Volgens het boekje kan dit heel makkelijk via ASUS EZ FLASH
Ik heb via de ASUS site de laatste BIOS versie gedownload, deze moet je dan op een floppy zetten. Vervolgens je systeem rebooten, tijdens opstarten ALT + F2 (krijg je een DOS scherm), dan de naam van het bestand ingeven en dan <enter>.
Alleen was de naam van het oorspronkelijke bestand te lang om in z’n geheel in te vullen.
Dus heb ik de naam van de file op de diskette ingekort, maar nog krijg ik de melding in het ALT + F2 scherm: “FILE NOT FOUND”
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb het volgende moederbord:
ASUS P4PE-X/TE (met Intel 845PE chipset)
Dit bord ondersteunt:
- FSB 800 MHz(O.C) up to 3.06 GHz+P4.
- DDR400(O.C
- When you used a CPU with 800Mhz FSB, you need to install a PC3200 (400Mhz) DDR memory
- Adjustable FSB/DDR ratio
- 3x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB PC3200(O.C)
- offers robust overclocking options to maximize your system performance.
- er zat 1 geheugenmodule in van 512 MB
- ik heb er nu 2 geheugenmodules van 1024 MB ingezet (Nanya Elixir DDR400 PC3200).
De pc doet het verder goed, alleen zie ik via Everest dat alleen het 1e slot gevuld is (en dus lijkt het erop dat er maar 1024 MB aan intern geheugen is).
Is er iets wat ik niet goed doe of is dit iets wat ik in de BIOS moet instellen en hoe doe ik dat dan?
En moet ik in de BIOS ook iets aanpassen voor de werking van FSB 800 MHz?
Daarnaast wilde ik mn BIOS updaten/ moederbord overklokken (had ik nog nooit gedaan).
Volgens het boekje kan dit heel makkelijk via ASUS EZ FLASH
Ik heb via de ASUS site de laatste BIOS versie gedownload, deze moet je dan op een floppy zetten. Vervolgens je systeem rebooten, tijdens opstarten ALT + F2 (krijg je een DOS scherm), dan de naam van het bestand ingeven en dan <enter>.
Alleen was de naam van het oorspronkelijke bestand te lang om in z’n geheel in te vullen.
Dus heb ik de naam van de file op de diskette ingekort, maar nog krijg ik de melding in het ALT + F2 scherm: “FILE NOT FOUND”
Wat doe ik verkeerd?